6. RODZAJE TRENINGÓW.



     Cześć i czołem!
W dzisiejszym poście przygotowałam dla Was notkę, którą sami wybraliście, czyli rodzaje ćwiczeń. Pewnie większość z Was słyszała o tych rodzajach i wie na co działają najlepiej, ale chciałabym Wam je przedstawić, dla osób, które nie wiedzą, że takie treningi istnieją. Są to trzy najbardziej popularne i najbardziej efektywne rodzaje ćwiczeń. Nie przeciągając przejdźmy do tych rodzajów.

     TRENING CARDIO.
Jest to trening, który angażuje wszystkie partie ciała, wykorzystujemy do niego różne przedmioty. Jest to jeden z efektywniejszych treningów gdy chcemy pozbyć się więcej tkanki tłuszczowej. Inaczej jest nazywa aerobowy. Nie tylko pomaga nam wrzucić tkankę tłuszczową, ale także wzmacnia wydolność serca, poprawia nam samopoczucie. Podczas treningu należy utrzymać umiarkowaną intensywność ćwiczeń, nie powinniśmy przekraczać 60-70% tętna maksymalnego. Możesz je obliczyć za pomocą wzoru: 220 - (nasz wiek) = przybliżone tętno maksymalne.  
Trening ten może wykonywać każdy. Aby trening cardio był skuteczny trzeba ćwiczyć minimum 3 do 5 razy w tygodniu, po około 35-45 minut, bo tłuszczyk zaczyna się spalać dopiero od 30 minuty. Pamiętajcie także, żeby nie ćwiczyć zbyt długo, bo spalanie tkanki tłuszczowej nie zależy od czasu jaki przeznaczasz na trening, ale od intensywności. Do treningów cardio zaliczamy: bieganie, marsz, jazda na rowerku stacjonarny, jazda na rowerze, jazda na rolkach, ćwiczenia na siłowni. Jest także wiele ćwiczeń na youtubie, np.:

Trening kardio dla początkujących 

Trening cardio na spalanie tłuszczu - 10 minut! 

Mel B - 15 minutowy trening cardio

CARDIO - SPALANIE NA TŁUSTY CZWARTEK!


     TRENING ABS.
Są to ćwiczenia na mięśnie jak i na spalenie tkanki tłuszczowej z brzucha. Ćwiczenia rozpoczynają się rozgrzewką, zazwyczaj nie są one długie. Ćwiczenia powstały z myślą o osobach, które chciałyby więcej czasu poświęcić na brzuch. Są różne rodzaje ABS'ów dla początkujących dla zaawansowanych, dlatego jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z ABS'em zacznij, więc od ćwiczeń dla początkujących. Jeśli się decydujemy na ćwiczenia ABS musimy je wykonywać regularnie, bo ćwiczenia nieregularne nie przyniosą nam żadnego efektu. Efekty podczas wykonywania tych ćwiczeń możemy zobaczyć szybko. Pamiętajmy także, aby dać odpoczynek, aby nasze mięśnie brzucha się zregenerowały. Najlepiej ćwiczyć 4-5 razy tygodniowo. Tutaj są przykładowe ćwiczenia ABS:

8 Min Abs Workout, jak mieć sześciopak (wersja HD)

Mel B - Trening ABS

14 minute ABS workout Ćwiczenia na mięśnie brzucha

 

     TRENING INTERWAŁOWY.
Inaczej ćwiczenia HIIT, pewnie większość osób o nich słyszała są to ćwiczenia o wysokiej intensywności, polega na zmiennej intensywności ćwiczeń. Jest to najlepszy trening do najszybszego spalania tkanki tłuszczowej. trening interwałowy jest w stanie spalić nawet trzy razy więcej tkanki tłuszczowej niż zwykły trening aerobowy. Po treningu interwałowym tłuszcz może spalać się nawet do kilku godzin po zakończeniu treningu. Jednak należy dać organizmowi czas na to, aby mógł się on zregenerować, aby spalić tkankę tłuszczową, a nie jej przybrać. Trening interwałowy należy wykonywać do 3 razy w tygodniu po 5 do maksymalnie 20 minut, efektów możemy się spodziewać ćwicząc, nawet te 5 minut, 3 razy w tygodniu. Dzięki temu treningowi można podkręcić sobie metabolizm. W treningu należy przeplatać kilka minut intensywnych ćwiczeń, kilka minut umiarkowanych, np. marsz, raz szybciej, raz wolniej, jazda na rowerku raz na małym obciążeniu, raz na dużym, bieganie, skakanka, na skakance. Trening jest najlepszy dla osób, które mają dobrą kondycję fizyczną i chciałyby w szybki sposób spalić tkankę tłuszczową, bo nie mają zbyt dużo czasu, na regularne ćwiczenia. Aby jednak wykonywać ten trening najlepsza jest konsultacja z lekarzem, bo wiele osób nie może wykonywać tego ćwiczenia. Jeśli już ktoś zdecyduje się na wykonywanie tych ćwiczeń niech nie łączy ich z innymi, dlatego, że mięśnie muszą się zregenerować, najlepiej, aby jeden dzień po tych ćwiczeniach zrobić sobie przerwy, bo nie będą one skuteczne. Pamiętajcie, aby podczas tego treningu pić dużo wody. Przykładowe ćwiczenia:

Tabata ★ Ekstremalny Trening Interwalowy- Ćwiczenia Fitness odchudzające i spalające tłuszcz

Mocny Interwałowy Trening Całego Ciała

4min Tabata - Intensywny Trening Interwałowy, 4min Tabata Intensive Interval Training

ZUPEŁNIE INNY TRENING INTERWAŁOWY

A Wy jakie rodzaje ćwiczeń znacie?

Lubicie któreś z tych ćwiczeń, które?

12 komentarzy:

  1. hej , świetny blog i post . Mam bloga dwa miesiące i dopiero się uczę , mogłabyś w wolnej chwili zajrzeć do mnie gdy by było coś nie tak napisz mi w komentarzy na pewno to poprawię i zaobserwuję na stałe
    http://diffrentcholy.blogspot.com/ no to tak bardzo fajne pomysły ina pewno skorzytam

    OdpowiedzUsuń
  2. CARDIO! to jest to :)

    kurkowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietny post i blog :) ja tez od niedawna cwicze i twoje porady pomagaja mi :) poaz sie kiedys na blogu :)wiecej motywacji prosze :) obserwuje i zapraszam do siebie ;)

    design-your-lifee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jak na razie ćwiczę najwięcej kardio, abs raczej nie, a interwałów koniecznie muszę spróbować! :D

    different-view-of-the-life.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna bardzo ciekawa notka. ;) Śliczne zdjęcia.
    Obserwacja za obserwacje? Odpowiedz u mnie lub zwyczajnie zaobserwuj, a ja się odwdzięczę. ^^

    Pozdrawiam, Anu.
    http://murasakiiroanu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wykonawałam wszystkie 3 rodzaje tych ćwiczeń ale teraz przerzuciłam się na siłowe, z ciężarkami. Ale obecnie najbliżej mi chyba do ABS :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ehh kiedyś ćwiczyłam regularnie przez jakieś 3 lata teraz trochę przestałam. Ale zaczynam już chodzic na siłwonie więc nie będzie źle :) Bardzo pomocne rady. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja bardziej skupiam się na partiach teraz ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zawsze dopasowuję ćwiczenia pod siebie, często mieszam ćwiczenia z różnych filmików i tworzę własną wersję :) Nie wszystkie ćwiczenia ABS są dobre, jeśli chodzi o mięśnie brzucha to preferuję "deski" bo większość pokazywanych ćwiczeń nie wzmacnia mięśni brzucha, lecz mięśnie biodrowo-lędźwiowe.

    Zapowiada się ciekawie, będę częściej zaglądać :) Zapraszam również do mnie, dopiero startuję :)
    http://redonmyhead.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. ja ćwicze cardio
    http://mandyy-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie Cardio - uwielbiam bieganie ;D Nie ma nic lepszego niż o poranku poczuć pot na plecach po godzinnym bieganiu ;]

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, za każdy poświęcony czas czytając mojego bloga. Jeśli Ci się blog podoba miło mi będzie jak mnie zaobserwujesz. Możesz zostawić linka do swojego bloga z chęcią zajrzę.
Bardzo cenię sobie bardziej rozbudowane komentarze, szczere opinie na temat mojego bloga oraz notek.