8. POSIŁEK PRZED I PO TRENINGU.




     Hejoo,
wiem, że zaniedbałam nieco bloga, ale niestety choroba mnie rozłożyła i ostatnio nie mogłam nic napisać z braku weny, braku pomysłów, ale już dzisiaj piszę dla Was notkę, a w niej posiłek przed i po treningu. Post ten sami sobie zażyczyliście, więc oto i on. Myślę, że komuś się przyda.
     Posiłek jak wiadomo zależy od pory dnia w której planujemy trening, wiadomo, że na śniadanie zjemy coś bardziej kalorycznego niż na kolację. Pamiętajcie, aby z pustym żołądkiem nie kłaść się spać, bo może to nam zaszkodzić i możemy tyć.

TRENING PORANNY.

Przykładowe śniadanie przed treningiem:
Na śniadanie (do godziny przed wstaniem) przed treningiem należy zjeść coś co ma dużo węglowodanów - złożonych i prostych. Śniadanie powinno mieć około 450-500 kcal. Posiłek rano jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Śniadanie należy zjeść co najmniej 1-2h przed treningiem. Nie będziemy dzięki temu czuli się tacy ociężali, a spalimy kalorie z posiłku.
  • owsianka owocowa, banan + szklanka soku owocowego,
  • 2-3 kromki z serkiem twarogowym, pomidorek + szklanka soku, herbatki,
  • 2-3 kromki, z chudą szyneczką, pomidorkiem, sałatą + szklanka soku, bądź herbaty.
Posiłek po porannym treningu:
Posiłek po treningu należy zjeść do 30 minut od zakończenia treningu, dzięki temu zregenerujemy glikogen, który utraciliśmy podczas treningu. Posiłek powinien zawierać jak najwięcej białka.
  • jogurt naturalny z owocami,
  • muesli z owocami + szklanka soku owocowego,
  • 2-3 kromki, z chudą szyneczką, pomidorkiem, sałatą + szklanka soku, bądź herbaty, albo woda.

TRENING W POŁUDNIE, PO POŁUDNIU.

Przykładowy posiłek przed treningiem w ciągu dnia:
Posiłek w ciągu dnia przed treningiem nie musi być już tak obfity. Należy go zjeść 1-2h przed treningiem. Powinien być bogaty w węglowodany. Ćwicząc w ciągu dnia czerpiesz energię także z innych posiłków, nie tylko z tego ostatniego przed treningiem. Nie jedz zbyt dużo, bo to Twój 3 posiłek w ciągu dnia (o ile wcześniej zjadłe(-a)ś śniadanie i II śniadanie). Może też to być obiad, według uznania, zależy czy to obiad, czy też II śniadanie.
  • smoothie owocowy,
  • ziemniaczki, pierś z kurczaka, surówka,
  • 2 banany + szklanka soku.
Przykładowy posiłek po treningu w ciągu dnia:
Posiłek powinien być bogaty w białko. Może on być Twoim obiadem, bądź po prostu zwykłym posiłkiem w ciągu dnia. Powinien on być zjedzony 30 minut po treningu, jak i o innych porach dnia.
  • ryż, pierś z kurczaka + woda, sok,
  • twaróg biały z pomidorkiem, kromeczka + sok z owoców,
  • muesli z owocami.

TRENING WIECZORNY.

Przykładowy posiłek przed wieczornym treningiem:
Posiłek przed wieczornym treningiem nie może być zbyt bogaty w kalorie, ponieważ nie spalimy ich w ciągu treningu ani w ciągu nocy. Powinien zawierać węglowodany, ale nie tyle co poprzednie posiłki. Trening w godzinach wieczornych dobrze wpływa na sen, można dzięki temu rozładować stres z całego dnia.
  • 2 kromki z pomidorem, sałatą + woda, sok,
  • 2 kromki z miodem,
  • garść owoców.
Przykładowy posiłek po wieczornym treningu:
Posiłek powinien być zjedzony do 30 minut od treningu, co najwyżej 3 godziny przed snem. Nie może on zawierać zbyt dużo kalorii, ponieważ będzie nam się źle spało i nie spalimy tych kalorii. Niezależnie od tego o której kończysz trening, posiłek po treningu jest konieczny, jeśli zamierzasz od razu iść spać to zjedz coś lekkiego. Posiłek powinien zawierać dużo białka, jak najmniej węglowodanów.
  • omlet ze szczypiorkiem z dwóch jajek,
  • serek twarogowy z pomidorem + woda, sok,
  • jogurt naturalny z owocami.

A Wy co najbardziej lubicie jeść przed i po treningu?

9 komentarzy:

  1. Na razie nie trenuje, ale muszę się zebrać ;)
    Nie lubię owsianki, dlatego zastępuje ją ryżem z kurczakiem :D

    OdpowiedzUsuń
  2. wykorzystam przepisy
    http://mandyy-blog.blogspot.com/2014/10/sheinside.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno wykorzystam to co napisałaś, bardzo się przydało :)

    different-view-of-the-life.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale dobre jedzenie będę jadła ♥
    imaginejux.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzisiejszego dnie, podczas biegu na przystanek przed wieczorną zumbą zajadam się chlebem pełnoziarnistym. :)
    Bardzo lubię tego typu posty, gdyż są niezmiernie przydatne!

    http://straightwaytodreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. no, chyba się w końcu za siebie wezmę :)
    budujacwspomnienia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze zastanawiam się wypada jeść po treningu haha :) Zazwyczaj po treningu jem muesli z owocami :)

    pajapaulina.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  8. Tez się zdrowo odżywiam ,ale kilka wskazówek dotyczących posilków , dzięki Tobie nie zaszkodzi : ) Zdrowo ; ) Bloga masz przesuper : ) Obserwuję ; )

    Pozdrawiam : *

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy post, jednak wydaje mi się, że mylisz białko z nabiałem.
    Podoba mi się Twój blog, obserwuję :)

    http://obiektywyciastkaipocztowki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, za każdy poświęcony czas czytając mojego bloga. Jeśli Ci się blog podoba miło mi będzie jak mnie zaobserwujesz. Możesz zostawić linka do swojego bloga z chęcią zajrzę.
Bardzo cenię sobie bardziej rozbudowane komentarze, szczere opinie na temat mojego bloga oraz notek.