10. ŚNIADANIE, NAJWAŻNIEJSZYM POSIŁKIEM DNIA.



    Witajcie, 
dzisiejszy post będzie dotyczył jedzenie najważniejszego posiłku w ciągu dnia jakim jest nic innego jak śniadanie. Dowiecie się dlaczego jest to najważniejszy posiłek, jakie skutki może mieć niejedzenie śniadania. Pewnie każdy z Was słyszał stare przysłowie, które głosi: "Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolacje oddaj wrogowi", jest w tym wiele prawdy, śniadanie powinno być najbardziej obfitym posiłkiem w ciągu dnia, bo to właśnie ono daje nam energię na resztę dnia. Dlatego na śniadanie możemy pozwolić sobie na więcej niż podczas innych posiłków, bo jesteśmy w stanie te pochłonięte kalorie stracić.
     Pewnym jest to, że większość osób wychodzi z domu bez śniadania, a tłumaczy to tym, że nie są głodni, że za wcześnie, że nie mają czasu, to jest jednak błąd! Nic się nie stanie jak wstaniecie 15 minut wcześniej, aby zjeść śniadanie.
    Podczas gdy rano wstajemy nasz organizm nie ma już zasobów energii, która jest potrzebna do zdrowego funkcjonowania. Jeśli nie jemy rano śniadań to zmuszamy nasz organizm do pracowania ponad nasze siły, co wiążę się tym, że jesteśmy senni, brak nam energii do czegokolwiek, trudno nam się skoncentrować, jest to spowodowane tym, że zaczyna nam spadać cukier. Wtedy zamiast śniadania sięgamy po coś słodkiego, a taka słodycz odkłada nam się jako w postaci tkanki tłuszczowej, po godzinie znowu zaczyna nam brakować glukozy, więc znowu sięgamy po batonik albo już wtedy po obiad, czyli tak naprawdę pierwszy wartościowy posiłek. Osoby nie jedzące śniadań mają większą ochotę na podjadanie słodyczy w godzinach popołudniowych niż osoby, które normalnie te śniadania jedzą. Nie jedzenie śniadań wiążę się z tym, że mamy większy apetyt w ciągu dnia przez co powstaje nadwaga bądź otyłość.

Pełnowartościowe śniadanie powinno się składać z:
  • białka - mleko, jajka, chude mięso, jogurt, kefir, maślanka,
  • węglowodanów - płatki owsiane, żytnie, płatki muesli, makarony, kasze, pieczywo pełnoziarniste,
  • tłuszcze - cieniutka warstwa masełka, oliwa z oliwek,
  • witaminy - owoce, warzywa, np. orzechy, powidła, dżemy.

Przykładowe zdrowe śniadanie:
  • miseczka płatków np. owsianych, mleko bądź jogurt, jakieś owoce,
  • omlet z bananem, bądź jeśli ktoś nie lubi to może być sam omlet i na to jakieś owoce według uznania borówki, truskawki, jogurt,
  • kromka chleba pełnoziarnistego np. z rzodkiewką, sałatą, jajkiem, pomidorem, cebulką, do tego jakiś owoc,
  • naleśniki z owocami, np. borówkami,
  • racuchy z jabłkami.

    Śniadanie powinno mieć przynajmniej 500 kcal, aby móc z czegoś pobierać energię, uzupełniać braki po nocy. Śniadanie może doprowadzić do dobrego humoru przez cały dzień, więc nie bójmy się go jeść, nie przytyjemy jak zjemy śniadanie, a możemy przytyć jak go nie zjemy!
To Ty decydujesz!

A Wy jecie śniadania?

Po co najczęściej sięgacie?

20 komentarzy:

  1. Weszłam na Twój blog całkiem przypadkiem i wydaje się bardzo ciekawy..
    Bardzo fajne te pomysły na śniadania, itp. Zabieram się za czytanie innych postów, a w wolnej chwili zapraszam do siebie ;))
    http://fashionkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny blog :*
    zapraszam na mój:
    http://nicolzurawska.blogspot.com/2014/10/black-sweater.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Super blog
    http://mandyy-blog.blogspot.com/2014/10/sheinside.html

    OdpowiedzUsuń
  4. ja często jadam płatki z mlekiem! ♥

    Pozdrawiam!
    ♡ JUGII.BLOGSPOT.COM - KLIIK ♡
    (zapraszam na konkurs)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cóż, ja nadal mam problemy z jedzeniem porządnego śniadania, nigdy jakoś nie mam chęci, ale może dzięki Twoim propozycjom mój jadłospis trochę się urozmaici, a śniadania przestaną być uciążliwe! :D

    different-view-of-the-life.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. zawsze poszukuje blogow jak ten i wreszcie znalazlam - przyda mi sie!
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. http://www.mika-eva.blogspot.com/
    zapraszamy do siebie, dopiero zaczynamy, mamy nadzieję że nas odwiedzisz! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe pomysły, na pewno wykorzystam, bo od paru dni postanowiłam sobie, że będę się zdrowo odżywiać, dzisiaj upiekłam sobie chleb bananowy ;)

    mój blog- ultradefensless

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę świetny blog, już obserwuje ! :D
    A co do śniadania, to do idealnego posiłku mi jeszcze brakuje, ale staram się, staram ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatny post, uwielbiam takie czytać na takie tematy :)

    22-ffashion.blogspot.com - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Staram się jeść śniadanie,najczęściej decyduję się na owsiankę.

    MÓJ BLOG - KLIK! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Można prosić o kontakt:
    sklep@eco-cricket.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo przydatny post ;)
    http://sduska.blogspot.com/ Zapraszam :*

    OdpowiedzUsuń
  14. kochaam śniadania, najbardziej na słodko. mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny post! :) Ja niestety mam problem z jedzeniem śniadania, gdyż po prostu nie chce mi się rano jeść. Wiem, wiem... to najważniejszy posiłek dnia, ale rano jak patrzę na jedzenie to nie mam ochoty nic przełknąć... Dopiero po jakichś 2 godzinach robię się głodna :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Według mnie ze śniadaniem często bywa tak że im ładniej wygląda tym więcej energii daje przynajmniej ja tak mam

    http://pakujpakson.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja staram się jeść śniadanie w domu, ale nie zawsze to wychodzi, Niestety lubię sobie pospać dłużej. Przeważnie jem zaraz po przyjściu do pracy, ale to po chwili, bo bywam głodna szybko. Wiem, że to nie dobrze, bo jeżdżąc do pracy rowerem już powinnam mieć energię do spalania.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ladny blog, ciekawe przepisy i fajne pomysły. Co powiesz na obserwacje za obserwacje ?
    http://juulcix-julkaa.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakoś nie ciągnie mnie do śniadań, zwykle rano nie jestem głodna :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, za każdy poświęcony czas czytając mojego bloga. Jeśli Ci się blog podoba miło mi będzie jak mnie zaobserwujesz. Możesz zostawić linka do swojego bloga z chęcią zajrzę.
Bardzo cenię sobie bardziej rozbudowane komentarze, szczere opinie na temat mojego bloga oraz notek.