12. FAKTY O JEDZENIU KOLACJI




     Dzień Dobry, 
  Na wielu forach oraz stronach można znaleźć informacje, że kolacje powinno się jeść, a nawet trzeba do godziny 18, nic bardziej mylnego! Z tego powodu wiele osób rezygnuje z kolacji, bo myśli, że tym sposobem można szybciej schudnąć, okazuje się jednak, że efekt może być całkowicie inny do zamierzonego. 

     Dzięki jedzeniu kolacji można podkręcić swój metabolizm.

     Wpływ kolacji na nasz organizm.
      Kolacja nie powinna być bardzo obfita, ponieważ jest ona ostatnim posiłkiem w ciągu dnia. Człowiek podczas spania potrzebuje mniej energii niż w ciągu dnia, a energia wytwarzana jest z jedzenia. Obfita kolacja nie trawi się w odpowiednio szybki sposób i odkłada nam się w formie tłuszczyku. Wieczorem organizm wytwarza więcej hormonów, które odpowiadają nadwadze.

     W jakich godzinach powinno się jeść kolację?
     Po przyjściu do domu wieczorem nie sięgajmy po wysoko kaloryczne potrawy, ale po lekkostrawną kolację. Nie zapomnij o zjedzeniu kolacji, nawet jeśli późno przyjdziesz, a jesteś na diecie, w nocy może Cię dopaść głód, którego nie zahamujesz, a to się wiążę z nocnym podjadaniem. 
     Kolacje należy zjeść około 2-3 godziny przed planowanym pójściem spać. Wtedy organizm zamie się trawieniem. 

     Czego unikać jedząc kolację?
     Jedząc kolacje powinniśmy unikać tłuszczy, cukry, a także mleka, cebuli, kapusty, jabłek, ponieważ mogą wywołać wzdęcia. Nie powinno się odgrzewać jakiegokolwiek jedzenia, oraz należy unikać jedzenie fast foodów na kolację. Należy unikać ważyć o zwiększonej ilości błonnika, ponieważ może wywołać wzmożoną nietolerancje, a co za tym idzie, fermentacje w żołądku, np. uczucie pełności, ucisku, a nawet bóle brzucha.

     Co powinno się jeść na kolację?
     Na kolacje jedzmy posiłki, które zawierają około 250 kcal. Możesz sięgać po drób, ryby, chudy nabiał, jajka, chuda szynka, wędlina oraz pełnoziarniste pieczywo. Można sięgać również po owoce i warzywa o obniżonej zawartości błonnika, np. sałata, pomidor, ogórek, kiełki, gotowane warzywa. Można zrobić z nich naprawdę pyszną sałatkę!

Pamiętajcie, więc o tym, że kolacja jest również ważna jak i inne posiłki, które spożywacie w ciągu dnia!



A Wy jecie kolację czy jej unikacie? 
Co najchętniej jecie na kolację?

24 komentarze:

  1. Ja zawsze jem kolację i codziennie co innego :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. Great blog!
    Would you like to support each other by following each other´s blog? ^_^

    Et Omnia Vanitas

    OdpowiedzUsuń
  3. Czesto jadam kolacje chyba ze mam problemy z zoladkiem jak teraz :/ . Swietny blog bede zagladac duzo przydatnych informacji! :))

    Versjada (KILK)

    OdpowiedzUsuń
  4. to ja akurat bardzo lubię jeść kolacje, głównie dlatego, że jednak praktycznie nie jadam śniadań, bo mój organizm nie toleruje jedzenia zbyt wcześnie rano. ale też staram się, żeby te kolacje nie były zbyt ciężkostrawne, a i na pewno jem je na kilka godzin przed snem, bo dość późno jednak chodzę spać. ;)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawy wpis - gratulujemy ;)

    Zapraszamy do naszego sklepu internetowego z modną biżuterią i odzieżą

    www.steezy.pl - strona naszego sklepu KLIK

    https://www.facebook.com/steezyfashionshop - strona naszego fanpage KLIK

    Pozdrawiamy i przesyłamy dla wszystkich czytelników

    KOD RABATOWY: 10off

    WAŻNY NA CAŁY ASORTYMENT (10 % zniżki)

    OdpowiedzUsuń
  6. Od pewnego czasu staram się jeść zdrowo i ograniczać słodyczy jak i inne fastfoody, ponieważ chciałabym wyglądać zdrowiej. Zawsze myślałam że kolacja jest nie ważna i jej unikałam ;c

    Serdecznie zapraszam do mnie, poklikasz w linki u mnie w poście? Dziękuję!
    http://world-of-sandra-anna.blogspot.co.uk/2015/07/wspopraca-z-romwe.html

    OdpowiedzUsuń
  7. u mnie dzis jagodzianka na kolacje ;D Pozdrawiam i zapraszam -> twoimioczami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Interesujacy i genialny post, przede wszystkim fantastyczny blog! Masz rewelacyjne pomysły :) Na pewno będę tu zaglądać częściej! ;) Posty są naprawde przemyślane i świetnie napisane. Zapraszam do siebie!:) http://ultraviolence-design.blogspot.com/

    Równiez licze na obserwacje i komentarz :)

    + PROSZE O KLIKNIECIE W TYM POSCIE ZIELONEGO NAPISU " SHEINSIDE " DZIEKUJE! :)
    http://ultraviolence-design.blogspot.com/2015/07/nim-kobieta-wyjdzie-za-maz-ubiera-sie.html



    Zapraszam do polajkowania mojego fanpage na facebooku! Licze na Ciebie ;)
    https://www.facebook.com/pages/Ultraviolence-design/354117081413793?pnref=story

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie jem kolacji, ponieważ w Holandii je się obiado-kolację w godzinach 18/19 :) Ale post przydatny :)
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  10. Hm a ja słyszałam że jajek tez powinno się unikać na kolacje... ile w tym prawdy nie wiem,ale dużo osób mi to mówiło. Dodaje do kręgów google :)
    www.xavilove.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  11. Hm a ja słyszałam że jajek tez powinno się unikać na kolacje... ile w tym prawdy nie wiem,ale dużo osób mi to mówiło. Dodaje do kręgów google :)
    www.xavilove.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  12. Hm a ja słyszałam że jajek tez powinno się unikać na kolacje... ile w tym prawdy nie wiem,ale dużo osób mi to mówiło. Dodaje do kręgów google :)
    www.xavilove.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja zawsze jem kolację :)

    Byłabym bardzo wdzięczna gdybyś poklikała u nas w linki w wishliście :) Bardzo mi na tym zależy. - IMMH FashionBlog

    OdpowiedzUsuń
  14. Niejedzenie kolacji jest błędem ale jak napisalas - trzeba tez uwazac, co jemy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. świetna notka , czekam na kolejna:))))
    zapraszam http://plaguee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo przydatny post :) ja zazwyczaj jem jakieś kanapki ;)
    Obserwuje i zapraszam
    http://jtere.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo mądry i przydatny post, zawsze staram się jeść kolację. :)

    xoxo // mój blog

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo mnie zainteresował ten post, często pomija się ten posiłek! :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne rady! Ja na kolację, uwielbiam jeść kiełki lub sałatkę z piersią kurczaka, sałatą i pomidorkami koktajlowymi. :) Mniam! <3
    Pozdrawiam ♥
    Mój blog-klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  20. Takie posty to ja lubię! Na kolację zazwyczaj jem sałatkę grecką, którą kocham <3
    http://behappyandbeactive.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  21. Ooo, wreszcie dobry news dla mnie. Bo ja uwielbiam jeść kolacje :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. serek wiejski z pomidorkami koktajlowymi... polecam ;)
    zapraszam do nas na sałatkę ryżową, nie koniecznie na kolacje ;)
    http://blackpink-inspire.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Niejedzenie kolacji to błąd, może w końcu ludzie ogarną się i zaczną zdrowo jesc, huehue ;) ja uwielbiam wieczorne posiłki ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Owoców nie jem na kolację, ale bardzo chętnie sięgam po kanapeczki z szynką :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, za każdy poświęcony czas czytając mojego bloga. Jeśli Ci się blog podoba miło mi będzie jak mnie zaobserwujesz. Możesz zostawić linka do swojego bloga z chęcią zajrzę.
Bardzo cenię sobie bardziej rozbudowane komentarze, szczere opinie na temat mojego bloga oraz notek.