14. JAK SOBIE RADZIĆ Z PODJADANIEM?


  


     Wracacie ze szkoły, pracy do domu zjadasz obiad, niby dużo zjadłeś, a i tak dalej jesteś głodny i sięgasz po coś słodkiego? Po zjedzeniu tego masz wyrzuty sumienia, że jesteś za gruba, idzie Ci to w boczki i chce Ci się płakać? W tym właśnie poście podam kilka sposobów jak sobie poradzić z podjadaniem raz na zawsze!

     1. Zaplanuj sobie posiłki.
Zaplanuj swoje posiłki na daną godzinę oraz to co będziesz jeść na śniadanie, obiad, kolację. Planując zastanów się również nad tym co będziesz danego dnia robić, czy masz zamiar spędzić dzień aktywnie czy raczej leniwie. Jedząc w pracy śniadanie zawsze zabierz ze sobą z domu wcześniej przygotowane, aby nie naszła Cie ochota na pączka, drożdżówkę czy coś innego równie bardziej kalorycznego, dlatego też lepiej weź z domu choćby jakiś owoc, np. banana, jabłko.

     2. Sięgaj po zdrowe zamienniki potraw.
Fast-food, oraz słodkie dania podnoszą poziom cukru we krwi, co za tym idzie po zjedzeniu takiego dania znowu jesteśmy głodni. Jeśli naprawdę nie można sobie odmówić posiłku sięgaj po zdrowe zamienniki potraw, które zawierają niski poziom glikemiczny. Najlepsze w tym wypadku będą owoce, są nie tylko zdrowe, ale również mają wiele składników odżywczych.

     3. Jedz często, ale mniej.
Częste jedzenie sprawi, że cały dzień będziemy dostarczali organizmowi potrzebnych wartości odżywczych, a także uchroni nas to przed podjadaniem. Dlatego też nie rezygnuj ze śniadania ani z kolacji.

     4. Znajdź sobie zajęcie.
Dzięki znalezieniu sobie jakiegoś zajęcia, będziesz skupiony na tym co robisz i nie będziesz myśleć o jedzeniu, ponieważ podjadanie często jest efektem nudy. Dodatkowe zajęcie ma tez swoje plusy, ponieważ czas możesz spędzić aktywnie i zamiast pochłaniać nowe kalorie będziesz spalać, przez co możesz dodatkowo schudnąć. 

     5. Zdjęcia otyłych kobiet.
Możesz sobie także powiesić gdzieś w kuchni, albo na widoku zdjęcie otyłej kobiety, za każdym razem jak będziesz mieć ochotę na podjadanie, a spojrzysz na to zdjęcie odechce Ci się podjadać.

     6. Picie wody.
W ten sposób możesz oszukać swój żołądek, napij się szklanki wody, najlepiej zwykłej mineralnej, a jeśli szklanka nie pomoże możesz również sięgnąć po drugą.

     7. Zmień swoje nawyki żywieniowe.
Podczas oglądania filmu masz ochotę na chipsy, popcorn bądź coś niezdrowego? Zamiast kalorycznych przekąsek możesz sięgnąć po owoce, w ciągu kilku dni przyzwyczaisz się do zmiany nawyków.

A Wy podjadacie?
Jak sobie radzicie z podjadaniem?

25 komentarzy:

  1. ja nie podjadam, zawsze biorę owoce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja staram się nie podjadać. Tak jak pisałaś "oszukuję" swój żołądek szklanką wody, haha. Czy mogłabyś poklikać mi w linki w najnowszym poście : Mój Blog - klik! Byłabym bardzo wdzięczna! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zależy co ma się na myśli mówiąc podjadanie... Moje podjadanie jest na przykład pożądane :) Wciąż podjadam owoce, pestki, wciąż sięgam po lemoniadę z nasionami chia... Wciąż coś jem i potwierdzi to każdy, kto mnie zna.. ale wychodzi mi to na dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny i przyjemny post ;p
    Jeśli chodzi o mnie to bardzo dużo podjadam ;p
    http://juvinblog.blogspot.com/2015/08/ootd-2-khaki.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj ja z podjadaniem sobie nie radze...dzięki temu blogowi postaram się zaprzestać teg ;)

    Mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w sumie od pół roku zaczęłam swoją przygodę ze zdrowym odżywianiem i miałam własnie z tym problem. Ale picie wody mi pomaga. I to, że jem co 3 godziny. Według mnie najlepsze sposoby :)

    http://dailx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny Blog!!!
    I dostałaś nominacje do LBA.
    Szczegóły u mnie ;)
    http://strayangelme.blogspot.com/2015/08/lba.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie nie ma opcji z planowaniem posiłków w ciągu dnia . Pracuję po 13 h i przysługują mi tylko 2 przerwy więc jedzenie co kilka godzin nie wchodzi w grę :(

    miinikaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja jem dość regularnie, ale czasem podjadam.
    Świetny post.
    Mogę prosić cię o pomoc, to tylko minutka, proszę zerknij:

    http://luolla.blogspot.com/2015/08/prosze-o-pomoc.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  10. fajny, przydatny post :) też często podjadam :P

    http://dalenadaily.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja na szczęście nie mam problemu z podjadaniem :)

    Kochana mam prośbę... Poklikasz w linki w poniższym poście ?
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2015/08/zamowienie-z-cndirect-czerwona-sukienka.html
    Bardzo proszę :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja ostatnio staram się nie podjadać, ale jak mam gorszy dzień to niestety mi się to nie udaje. Ale post jak najabrdziej na plus, bardzo mi się podoba :)
    Pozdrawiam
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja sięgam po owoce ;)

    Rule0breaker.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Czasem coś zdarzy mi się podjadać, ale kontroluję się :) Jem częściej w małych ilościach :)

    OdpowiedzUsuń
  15. great blog, love it!

    http://itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Najlepszy sposób na nie podjadanie ? Nie posiadanie w domu takich rzeczy , które są niezdrowe, tuczące i które podjadając sprawiają że cała nasza dietka idzie w pizdu. Nie ma w domu czipsów to nic nie korci żeby je zjeść ;)

    Zostaje na dłużej i dodaje do obserwowanych ;)
    http://whisperyourlove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Zostałaś nominowana do nagrody Liebster Blog Award
    http://movelikealeksandra.blogspot.com/2015/08/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  18. od tygodnia jem zdrowo, nie podjadam - może krótko, ale jak na mnie to niezłe osiągnięcie. I nie zamierzam już przestać. Z czasem jest tylko łatwiej, już to czuję. ;)

    a little CUP of ART- garść ilustracji, mody, sztuki, kultury i inspiracji. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny post skorzystam :)
    Luvmymoon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja na nie podjadanie stosowałam metodę picie wody i naprawdę pomaga. W ten sposób Można oszukać organizm ze jest najedzony,a my tylko napilismy sie wody :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie podjadam. Mi pomaga mi picie wody z cytrynką :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, za każdy poświęcony czas czytając mojego bloga. Jeśli Ci się blog podoba miło mi będzie jak mnie zaobserwujesz. Możesz zostawić linka do swojego bloga z chęcią zajrzę.
Bardzo cenię sobie bardziej rozbudowane komentarze, szczere opinie na temat mojego bloga oraz notek.