15. ZAKWASY - JAK SOBIE Z NIMI RADZIĆ?


  

     Wiele osób ma problemy z zakwasami, ale mało kto wie jak sobie z nimi radzić. Główną przyczyną zakwasów są mikrourazy strukturalnych włókien mięśniowych, które powstają pod wpływem wzmożonych ćwiczeń z obciążeniem. Zakwasy znikają zazwyczaj po 5-7 dniach od ich pojawienia się. Niżej podam kilka przykładów jak można sobie poradzić z zakwasami.

     1. Sauna.
Dzięki wysokiej temperaturze naciągnięte mięśnie zostają rozluźnione. Zostanie zredukowana bolesność. Wizyta w saunie może poprawić krążenie oraz dotlenia organizm. Człowiek dzięki saunie staje się zrelaksowany.

     2. Basen, kąpiel.
Dobry na zakwasy jest także basen, kąpiel na przemian w ciepłej i zimnej wodzie. Woda pomaga się zrelaksować, oraz rozluźnia spięte mięśnie. Według lekarzy jest to najlepszy sposób na zakwasy.

     3. Masaż.
Łagodzi ból i rozluźnia spięte mięśnie. 

     4. Leki i maści.
W aptece są dostępne różne maści, które przynoszą ukojenie, są przeciwzapalne. 

     5. Okład z lodu.
Poprawia krążenie oraz łagodzi stany zapalne.

     6. Woda.
Pomaga usunąć toksyny zawarte w organizmie.

     7. Zwiększ ruch.
Nie siedź cały czas w domu. Biegaj, spaceruj, pływaj, ponieważ przez siedzenie w domu może zwiększyć ból, a co za tym idzie wydłuży się czas jego trwania.

     8. Rozciąganie.
Usprawnisz dopływ substancji odżywczych oraz szybciej można się pozbyć bólu.

     9. Intensywność ćwiczeń zwiększaj stopniowo.
Aby zapobiec zakwasom intensywność ćwiczeń należy zwiększać stopniowo, coraz więcej, zaczynać od mniejszej ilości, aby mięśnie mogły się przyzwyczaić.

     10. Rozgrzewaj się przed treningiem.
Przed każdym treningiem należy się rozciągać. Rozgrzewka zapobiega powstawaniu kwasu mlekowego, ale również chroni nas przed zwichnięciami oraz nadciągnięciami. 

     11. Woda oraz przerwy.
Podczas ćwiczeń należy pić dużo wody, małymi łyczkami, oraz co jakiś czas robić sobie krótkie przerwy.

A Wy w jaki sposób radzicie sobie z zakwasami?
Pamiętacie o rozgrzewce przed i rozciąganiu po?

32 komentarze:

  1. Ja zawsze leczę akwasy... ćwiczeniami. Czym się strułaś, tym sie lecz! Pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zawsze gdy mam zakwasy to ćwiczę :D
    Czy mogłabyś poklikać mi w linki w najnowszym poście: Mój Blog - klik! Byłabym bardzo wdzięczna! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja... lubię zakwasy - czuję, że coś robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie zawsze sprawdzają się punkty 7 i 8 :)
    uwielbiam się rozciągać, nawet dłużej niż sam trening trwa, więc czasem nawet tych zakwasów na drugi dzień nie mam, haha :D
    ...oj, jak ja bym chciała do tego wrócić, ale na tę chwilę został mi tylko rower do pracy i z powrotem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny i przydatny post ! :)
    Mam prośbę, mogłabyś poklikać w linki w moim ostatnim poście ?

    Vic | www.vicinparis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zakwasy zawsze staram się rozchodzić i pożegnać je masażem :)
    Obserwuję Twojego bloga! Przyda mi się do motywacji, bo u mnie ciężko z nią gdy mam ćwiczyć. Jeden tydzień się uprę i daje radę a potem jakieś małe przeziębienie i odpuszczam :/
    Pozdrawiam, Cami :)
    http://camikowe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. ja zawsze robię rozgrzewkę przed i rozciąganie po nigdy tego nie opuszczam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kąpiel i masaż to zdecydowanie moje typy na zakwasy :) rozciagam się zawsze tyle ile mogę, ale wiadomo zakwasy mogą nas zawsze zaskoczyć ;)
    Pozdrawiam cieplutko myszko:*
    Ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. masz jakieś przepisy jak się pozbyć rozstępów?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy blog :) Zauważyłam kilka przepisów które wypróbuję. Pozdrawiam
    Karina

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja używam prawie większość Twoich porad :) Jak chodziłam na siłownię to nigdy nie zapominałam o saunie, która potrafi być zbawienna ^^ Teraz zazwyczaj po treningach się rozciągam i lecę pod prysznic :)
    Pozdrawiam
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja naprawdę lubię mieć zakwasy (…xd) więc kiedy tylko je dostaję, to ćwiczę jeszcze więcej!

    alqxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Szklanka mleka tez dobrze wpłynie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzięki za rady:)
    szaraaarzeczywistosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Prowadzisz cudownego bloga :)
    Twoje posty są wspaniałe ! :)

    niesmialavicki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. swietny blog i mega ciekawe notki. widac, ze piszesz go z pasją :) obserwuje

    nowy post (klik)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny post, przydatne rady ;))
    Ja właśnie teraz mam zakwasy, ale lubię je mieć :D

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziś 1 raz jestem na twoim blogu i jest on bardzo motywujący :)
    Zapraszam również do mnie :) http://simply-by-weronika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Heeey Sweetheart!
    I am Brazilian and I was looking for foreign blogs then I found his own, which by the way is beautiful and certainly I'm already following you.
    It makes me a visit there on my blog, I'll love it!
    You are rolling a wonderful giveaway on my blog. We will participate?
    Sucess always!
    XOXO *--*

    www.makedamotociclista.blogspot.com.br
    My Instagram: tamiya343
    My Twitter: @ cat_343
    I am his your follower 99

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajna notka, i ogólem ciakawy blog<3
    zapraszam do mnie verlooks.blogspot.com
    obserwacja za obserwacje?

    OdpowiedzUsuń
  21. Super rady! :**
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Dobrze że trafiłam na ten post bo u mnie z tymi zakwasami to jakaś masakra ;-) muszę się męczyć przez 2/3 dni.

    OdpowiedzUsuń
  23. Jestem tutaj po raz pierwszy . Przyznam się , ale chyba zacznę częściej ciebie odwiedzać . Już twojego bloga dodaję do zakładki '' Czytam '' . Muszę się przyznać , że nie cierpię WF- u . Ale to chyba przez nauczycielkę od tego przedmiotu . Ona jest na prawdę nie do zniesienia , ale jak sama idę sobie biegać , jeźdźić na rowerze sprawia mi to ogromną radość . Zakwasy mam zazwyczaj po wysiłku . Zawsze mam rozgrzewkę . Wiem , że to ważne . Trzymają wtedy z jakiś dzień i ja tego nie rozumiem o.o Dzięki za rady :)

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne rady. :) Na pewno wykorzystam, gdy będę mieć zakwasy. :D

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  25. Piękny wygląd bloga ;)
    Obserwuje i liczę na to, że tobie również spodoba się mój i zrobisz to samo :)
    maarzycieelka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Zajefajny wpis ;>
    flarri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Dobra suplementacja to również dobry sposób na zakwasy. Na prawde bardzo mi się podoba Twoj blog. Zaobserwuję. Może zaobserwuj i mój. :)
    Pozdrawian
    Waittimeswithpomau.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, za każdy poświęcony czas czytając mojego bloga. Jeśli Ci się blog podoba miło mi będzie jak mnie zaobserwujesz. Możesz zostawić linka do swojego bloga z chęcią zajrzę.
Bardzo cenię sobie bardziej rozbudowane komentarze, szczere opinie na temat mojego bloga oraz notek.