21. DOMOWE MASŁO ORZECHOWE.


  

     Pewnie niektóre osoby pomyślą, że robienie samemu masła orzechowego to strata czasu, jeśli na półkach sklepowych widzi się taki duży wybór masła orzechowego. Jednak w takim sklepowym maśle jest wiele niezdrowych jak i tuczących składników. Rzadko się zdarza, żeby jakieś masło zawierało ponad 80% orzechów, a jak już to są to zbyt duże koszty. Masło orzechowe w domu można zrobić za kilka zł i przynajmniej się wie co się w nim znajduje. Masło orzechowe co prawda tuczy. bo jedna łyżeczka masła to około 130 kalorii, ale jest zdrowe, w sam raz na śniadanie, które powinno być odżywcze oraz składać się z 400-500 kalorii. W domowym maśle jest wiele zdrowych tłuszczy, które pomagają w spalaniu tkanki tłuszczowej.

     Co nam daje domowe masło orzechowe:
- obniża poziom cholesterolu,
- zawiera wiele roślinnego białka, potasu, magnezu, witaminę E oraz błonnik,
- chroni nas przed chorobami serca,
- poprawia kondycje naszego organizmu,
- pomaga nam w spalaniu tkanki tłuszczowej.

     PRZEPIS NA MASŁO ORZECHOWE
     Składniki masła orzechowego:
- 500 g fistaszków,
- sól.

     Przygotowanie masła orzechowego:
Obieramy orzeszki ze skorupek, teraz musimy je lekko przyprażyć za pomocą patelni. Wystarczy na kilka minut dodać je na rozgrzaną, pustą patelnie (bez żadnego oleju, ani tłuszczy!) i prażyć, aż do zarumienienia (uważajcie jednak, aby ich nie spalić!). Jak już dobrze wyprażyliśmy orzechy czekamy, aż orzechy troszkę ostygną i dodajemy je do blendera, dodajemy szczyptę soli oraz inne składniki według upodobania. Orzechy blenderujemy około 12-15 minut, aż do gładkiej, oleistej konsystencji. Masło wkładamy do słoiczka i przechowujemy je w lodówce najdłużej miesiąc.

     Propozycje masła orzechowego, smakowego:
- Crunchy - po minucie wyjmujemy ćwiartkę orzechów, i łączymy je na końcu.
- Kokosowe - dodajemy trochę wiórków kokosowych.
- Sezamowe - dodajemy olej sezamowy bądź prażone sezamki.
- Czekoladowe - dodajemy łyżkę kakao.
- Miodowe - dodajemy łyżkę miodu.
- Karmelowe - dodajemy masę karmelową, bądź karmel zrobiony samemu w domu.

Lubicie masło orzechowego?
Kupujecie je czy robicie sami w domu?
A może macie jakieś dobre sprawdzone sposoby, a zrobienie domowego masła czekoladowego?

70 komentarzy:

  1. Super post i blog! Obserwuje!
    Było by miło jak byś wpadła na
    mojego bloga i zostawiła po sobie ślad.
    Pozdrawiam.

    http://wiktoriaolczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, uwielbiam domowe masło orzechowe! Chętnie wypróbowałabym również pozostałe przepisy, najbardziej miodowe chciałabym spróbować zrobić :)
    Świetna, ciekawa notka! :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie!
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. jak ja dawno nie jadłam masła orzechowego... będę musiala kupic kiedyś lub zrobic ^^
    tonaszhoryzont.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie wpadłam na pomysł, by dodać do masła orzechowego sezamki... Czuję, że znalazłam przepis na szczęście. :')

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam masło orzechowe! :) Przepis na pewno wykorzystam! ;)

    blog-by-ola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie pomyślałam, że można je zrobić samemu. Super! Muszę spróbować
    Moj blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Interesujący i genialny post, przede wszystkim fantastyczny blog! Masz rewelacyjne pomysły :) Na pewno będę tu zaglądać częściej! :) Posty są naprawdę przemyślane i świetnie napisane.
    Obserwuje liczę na to samo i Zapraszam do siebie!:)
    http://dominikax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Będę musiała spróbować :3
    Świetny pomysł!

    http://ancient-lullaby-happiness.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam masło orzechowe i zgadzam się że najlepsze jest zrobione samodzielnie w domu. Bardzo je lubię w połączeniu z bananem, szkoda tylko że to taka bomba kaloryczna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam takie blogi jak Twój :) masło orzechowe kocham, więc chętnie wyprodukuję własne :D
    http://mishelle-a.blogspot.com/2015/09/060915-r.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  11. chetnie skorzystam! <3
    obserwuje!
    zapraszam > szanellaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Robiłam niedawno masło orzechowe ale musze spróbować te twoje propozycje typu kokosowe ! 😄

    flawlessbananaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ooo, mniam! Na pewno wypróbuję w domu! Jest o wiele zdrowsze niż takie ze sklepu! :)
    Bardzo fajny blog! Będę tu wpadać częściej, a może i zaobserwuję!



    NOWY POST! Kliknij tutaj
    BACK TO SCHOOL Kliknij tutaj

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja jeszcze nie próbowałam. Może dlatego, że nie jadam go często. Ale na pewno wypróbuję bo staram się robić samemu o tylko się da:)

    http://better-life-by-ewelajna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Chętnie wypróbuję przepis. Nigdy nie robiłam masła orzechowego, najwyższy czas spróbować! :)

    INNA MYŚL [blog] | NOWY FILMIK NA KANALE

    OdpowiedzUsuń
  16. Z pewnością spróbuję zrobić domowe masło orzechowe <3

    http://threecatsproject.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Z pewnością to lepszy pomysł niż kupowanie w sklepie. Mniej konserwantów i tego wszystkiego :3
    Na pewno wypróbuję *,*
    Zapraszam!
    http://gabrielle-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Musze zebrać tłuste dupsko i zrobić prawdziwe, własne maseło :)
    Ciekawe, czy mój blender da radę ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej co jakiś czas wyłączać blender, aby się zbytnio nie przegrzał i nie spalił :)

      Usuń
  19. Wygląda pysznie, szkoda, że mam alergię na fistaszki :(

    Może wpadniesz i zostawisz cos po sobie? Będzie mi bardzo miło!
    http://wiki-wikitta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Na pewno wykorzystam ten przepis ^^
    Super blog xx
    Bookie G

    OdpowiedzUsuń
  21. Na prawdę świetny blog! Jestem zwolenniczką zdrowego jedzenia, więc będę u Ciebie bywała często :D

    http://bitter-sweet-wonderwall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Super pomysł aż jutro sama zrobię swoje masło orzechowe. Świetny blog, obserwuję i nawet dodałam do zakładek :).
    zapraszam do siebie: http://blue-alaska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. uwielbiam masło orzechowe! <3
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. uwielbiam masło orzechowe <3 szczególnie w połączeni z pastą z awokado, lub bananami :)

    http://mademoiselleviki.blogspot.com/2015/09/soufeel.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Szczerze jakoś nie przepadam za masłem orzechowym, ale mimo wszystko ciekawy post i przepis :)
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  26. Awesome post! Happy Monday!

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale pyszności,chętnie bym wypróbowała. :)
    Zapraszam do mnie,będe wdzięczna za poklikanie we wszystkie linki. :)

    http://evelinololove.blogspot.com/2015/09/lista-zyczen-dresslink.html

    OdpowiedzUsuń
  28. Mniaam, uwielbiam masło orzechowe !!!! Pozdrawiam ♥

    OdpowiedzUsuń
  29. Kocham masło orzechowe. Sama robiłam takie domowe masło z orzeszków z Biedronki (tych niesolonych) i też wyszło super.

    OdpowiedzUsuń
  30. Fantastyczny, prosty przepis! Ja niezbyt lubię masło orzechowe, ale wiem, komu polecę ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  31. Dawno nie jadłam masła orzechowego. Narobiłaś mi ochoty! Chyba w weekend sama go zrobię według Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja do jeżeli chodzi o gotowanie, pieczenie, smażenie i inne tego typu to jestem zielona. :-P
    U mnie w domu to jedynie mama lub siostra coś zawsze przygotują bo mi nic przeważnie nie wychodzi.
    Może jak poproszę siostrę to zrobi mi to masło orzechowe z Twojego przepisu. :-D
    Pozdrawiam serdecznie.
    www.monaries.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Woow ! muszę kiedyś zrobić takie masło orzechowe :)

    http://somewhere-over-the-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Kocham masło orzechowe, w każde postaci, a domowe jest najlepsze. Często dodaję do niego olej kokosowy, ale wiórki to super pomysł! ;) pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja tez robię maslo orzechowe w domu! Jest najlepsze :3 robię je podobnie jak ty :) Pozdrawiam
    artistically-immediately.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Zastanawiałam się już wcześniej na zrobieniem masłą orzechowego, ale nie jestem pewna czy mój blender temu podoła :D

    Z chęcią będę tutaj wpadać częściej ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Nie przepadam za masłem orzechowym. Jednak chętnie zrobię i spróbuję domowej wersji.
    annenoele.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Uwielbiam masło orzechowe i muszę w końcu sama je zrobić :D
    Czy mogłabyś poklikać w linki w najnowszym poście: Mój Blog - klik! Byłabym bardzo wdzięczna! :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Pysznie brzmi, szkoda tylko że nie mam motywacji na takie eksperymenty :/

    OdpowiedzUsuń
  40. właśnie własne domowe różne rzeczy są najzdrowsze i najpewniejsze. :) pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  41. Mniaami jakie pyszne!:)
    Klikniesz w linki w nowym poście będę wdzięczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Nie lubię masła orzechowego lecz wygląda smacznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Kocham masło orzechowe, musze wypróbować przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  44. Super przepis, masło orzechowe to absolutny hit w moim domu :) Koniecznie muszę wypróbować, bo te sklepowe to ogromna bomba kaloryczna, niestety :(
    Pozdrawiam, http://pallmathesecond.blospot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Uwielbiam masło orzechowe! *.* na pewno wypróbuje ten przepis :)
    Pozdrawiam Kuba

    OdpowiedzUsuń
  46. Zrobię kokosowe :D Mniam, zdecydowanie to moje zadanie na jutro! :D
    Ptysiablog

    OdpowiedzUsuń
  47. jak już przestane karmić piersią koniecznie wypróbuje ten przepis ;) http://creamshine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Super! Muszę spróbować! <3
    http://typical-writers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  49. rewelacja! muszę spróbować... ja moze nie przepadam za słodkościami, ale czasem i ja mam ochotę :D na pewno o wiele lepiej takie niż sklepowe.
    Wpisuje na listę rzeczy do spróbowania :)

    Kaśka
    Poligon Domowy

    OdpowiedzUsuń
  50. Muszę je zrobić i wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  51. często przyrządzam masło orzechowe w taki sposób

    OdpowiedzUsuń
  52. świetny pomysł! szczerze mówiąc, nigdy nie próbowałam masła orzechowego, ale zainspirowałaś mnie ;) mam nadzieje, że mi wyjdzie

    http://llasthope.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  53. ale bym to teraz zjadła :o

    olkoz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  54. Narobiłaś mi ochoty na masło orzechowe, z chęcią bym takie zjadła :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  55. szczerze mówiąc, to jeszcze nigdy nie próbowałam masła orzechowego. jestem ciekawa jak smakuje :)
    krysiastyle.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  56. Jeszcze nie robiłam sama masła orzechowego, ale mam zamiar. :P

    OdpowiedzUsuń
  57. oo proszę, zaintrygowałaś mnie! :D Jeszcze nie słyszałam o samodzielnym zrobieniu masła orzechowego, ale brzmi fajnie. :)

    Pozdrawiam, Justlyjass.

    OdpowiedzUsuń
  58. Bardzo przydatny przepis :) I zapraszam do przejżenia mojego bloga :)
    codzienneprzemyslenia95.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  59. Masło orzechowe bardzo lubię więc post na pewno się kiedyś przyda! :)

    my-wayyy.blogspot.com (kliknij)

    OdpowiedzUsuń
  60. Uwielbiam masło orzechowe i zgadzam się że najlepsze jest zrobione samodzielnie w domu. Bardzo je lubię w połączeniu z bananem, szkoda tylko że to taka bomba kaloryczna :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, za każdy poświęcony czas czytając mojego bloga. Jeśli Ci się blog podoba miło mi będzie jak mnie zaobserwujesz. Możesz zostawić linka do swojego bloga z chęcią zajrzę.
Bardzo cenię sobie bardziej rozbudowane komentarze, szczere opinie na temat mojego bloga oraz notek.