22. AVOKADO.


  

     Avokado jak prawie każdy już wie jest bardzo zdrowe i smaczne, choć nie wszystkim może smakować. Avokado ma krótki termin do spożycia, więc trzeba uważać jakie się kupuje, nie można kupić zbyt dojrzałego. Avokado jest dużo kaloryczne, ale są to same zdrowe i odżywcze kalorie. W 100g jest 160 kcal. Avokado zawiera tłuszcze nienasycone oraz kwasy omega-3. Z Avokado można zrobić wiele zdrowych rzeczy.

     Korzyści z avokado:
1. Mózg - zapobiega chorobie Alzheimer’a. Zawiera wiele zdrowych dla mózgu kwasów omega-3, z witaminą E.
2. Serce - obniża ciśnienie krwi, buduje zdrowe serce. Zapobiega złemu stanu serca.
3. Ciąża - zawiera kwas foliowy, które jest niezbędny dla kobiet w ciąży, aby pomóc rozwijać płód oraz inne narządy.
4. Oczy - zawiera luteinę, która chroni oczy przed uszkodzeniami wywołanymi stresem oksydacyjnym, które z kolei prowadzi do zaćmy, zwyrodnienia plamki żółtej, a także słabego wzroku.
5. Trawienne - składniki odżywcze oraz enzymy zmniejszają stany zapalne w żołądku.
6. Nowotwory - chroni przed nowotworami oraz rakiem piersi.

     Pasta z avokado:
Składniki:
- dojrzałe avokado,
- 2 łyżeczki soku z cytryny,
- serek śmietankowy,
- sól,
- pieprz,
- listki świeżej bazylii.

Przygotowanie:
Umyć avokado, przekroić na pół, przekręcić, jak jajko z kinder niespodzianki i rozpołowić. Wydrążyć łyżeczką miąższ, a pestki i skórę wyrzucić. Miąższ włożyć do miseczki dodać sok z cytryny, dodać serek. Widelcem wyrabiać składniki na gładką masę, rozgniatając avokado. Dodać posiekana bazylię, pieprz oraz sól do smaku i gotowe. Najlepsze jest ze świeżym razowym pieczywem.

Lubicie avokado?
W jakiej wersji najlepsze?

19 komentarzy:

  1. Ja również uważam awokado za świetny owoc, bogaty w składniki odżywcze.
    Sama ostatnio pisałam o nim, można zrobić świetny koktajl czekoladowy z awokado:)
    http://better-life-by-ewelajna.blogspot.com/2015/08/awokado-swietny-owoc-idealny-do-deseru.html

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja ciągle nie mogę się przyzwyczaić do awokado :( choć muszę się jakoś zmusić ze względu na te wszystkie korzyści płynące z jego jedzenia!

    http://proteinka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. na pewno wypróbuję tą pastę. Zabieram się do jej wykonania zdecydowanie za długo, więc czas się ruszyć. Ciekawy post, nie wiedziałam, że avokado ma aż tak dużo ważnych składników!

    . Rozwijam się wraz z moją pasją, więc możesz dać mi szanse!
    http://maja-sum.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że zaobserwowałam ten blog :D Moja wiedza na tym zyska i zdrowie myślę, że też :D

    http://bitter-sweet-wonderwall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham avocado :) Zwłaszcza w postaci świeżego, domowego guacamole :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja dopiero kilka miesięcy temu odkryłam awokado. aż nie mogę się nadziwić, że kiedyś nie próbowałam nawet! taka uboga była moja dieta że aż wstyd. a awokado uwielbiam w prostej sałatce- tuńczyk w sosie własnym odsączony-plus kawałek papryki, pomidor, sałata, kawałek pora i 1 małe awokado-dodać pieprz i sól, wymieszać i gotowe----ja zabieram do pracy, mmm pyszotka:)
    http://storklem.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  7. Twój blog ma w sobie to coś, dlatego zostaję u Ciebie na dłużej! Jeśli spodoba Ci się mój blog, dołącz do obserwatorów, a ja jak najszybciej odwdzięczę się tym samym. :)
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za awokado. Nie wiedziałam jednak, że jest aż tyle korzyści płynących z jego jedzenia. Z czym je jeść, żeby było bardziej przystępne?
    http://magdalenabednarzewska.blogspot.com/2015/09/richard-clarkson-audiowizualny-spektakl.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam awokado, ale w dobrym polaczeniu, bo jakbym miala zjesc "samo" to bardzo bezsmakowe ;( pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jadłam awokado,ale widać,że jest bardzo zdrrowe! :)
    https://typical-writers.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie jadłam awokado. Ponoć jest dość specyficzne w smaku :)

    INNA MYŚL [blog] | KANAŁ NA YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  12. ja muszę wzbogacić swoją dietę o awokado.
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam awokado ! ma dość specyficzny smak ale to samo zdrowie :)

    flawlessbananaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli mam być szczera, to chyba jeszcze nie jadłam nigdy awokado :):)

    www.Anita-Turowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze nigdy nie miałam okazji jeść awokado. W końcu musiałabym kiedyś spróbowac :)

    NOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej. Jestem nową czytelniczką. Super post. Nigdy jeszcze go nie jadłam.
    Czekam na kolejny post.
    Saludos
    Fresa

    OdpowiedzUsuń
  17. Moja mama robi czesto jakies sałatki z avokado czy różne pasty :)

    Nowy post! Official Patty :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie jadłam avokado :)

    Zapraszam do mnie w wolnej chwili!
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com
    Każdy nowy obserwator jak i komentarz wywołują uśmiech na mojej twarzy.

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie lubie awokado.. Mama lubi.. Może dl;a niej zrobie paste ?
    tonaszhoryzont.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, za każdy poświęcony czas czytając mojego bloga. Jeśli Ci się blog podoba miło mi będzie jak mnie zaobserwujesz. Możesz zostawić linka do swojego bloga z chęcią zajrzę.
Bardzo cenię sobie bardziej rozbudowane komentarze, szczere opinie na temat mojego bloga oraz notek.