28. DLACZEGO TRZEBA NOSIĆ CZAPKĘ?


  

     Wtajcie, dość dawno mnie nie było i nie było również żadnych postów, więc postanowiłam dzisiaj napisać post nieco inny niż o odchudzaniu, ale również ważny, dla zdrowia, jak i dla włosów! Dzisiejszy post będzie poświęcony włosom i noszeniu czapki, dowiemy się dlaczego czapka jest tak ważna dla zdrowia i naszych włosów. 

     Będąc dzieckiem pewnie każdy z nas chociaż raz pomyślał bądź powiedział, że noszenie czapki jest obciachem, pewnie każdy chociaż raz nie chciał jej włożyć. Często nie chodzimy w czapce, ponieważ boimy się, że zepsuje się nam fryzura, stanie się oklapnięta, bądź włosy będą się elektryzowały po ściągnięciu czapki. Ale jest to błąd! Zniszczona fryzura jest lepsza niż zniszczone, połamane włosy. 

     Plusy noszenia czapki:
- czapka chroni cebulki włosów, więc każda włosomaniaczka powinna nosić czapkę,
- czapka chroni przed przeziębieniami, grypami, a także chroni uszy przed przewianiem, ponieważ 70% ciepła ucieka przez głowę,
- czapka nie musi być wcale obciachem, dobrze dobrana i ciekawa czapka może być ciekawym dodatkiem do garderoby,
- chroni przed zapaleniem zatok co niestety nie jest przyjemnością, ponieważ raz chore zatoki co jakiś czas powracają,

     Jaka powinna być czapka?
Wiele kobiet kupując czapkę zwraca uwagę tylko i wyłącznie na jej wygląd a nie na wygodę, jest to błąd. Czapka, która jest za ciasna, uciska głowę - utrudnia krążenie krwi. Jest to również zagrożenie dla mieszków włosowych. Czapka powinna zakrywać uszy chroniąc je przed przemarznięciem. Powinna być wykonana z naturalnego materiały np. bawełna, wełna. 

Nosicie czapki?
Lubicie je nosić czy nosicie je z przymusu?

19 komentarzy:

  1. Nie zawsze je lubiłam, ale te ta mnie przekonalas :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super post! Ja zawsze w zimę nie nosze czapki i teraz wiem, że popelniam duży błąd :(
    Pozdrawiam!
    https://dziewczynawczarnymkapeluszu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie myślę o kupnie nowej czapki, ale jeszcze nie znalazłam nic odpowiedniego dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o właśnie, Twój post mi przypomniał, że nie mam czapki na zimę! muszę się wybrać na zakupy :)

    a little CUP of ART - ilustracje, moda, kultura, sztuka

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja teraz kupiłam sobie perukę więc będę nosiła czapki ♥
    yolooliwkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja noszę buckethaty, pasują na każdą porę roku, są unikalne i można dobrać każdy strój do nich.

    Świat oczami nastolatka - blog o wszystkim, głównie o motywacji. PROSZĘ KLIKNIJ MNIE ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś myślałam, że to wstyd xD A teraz wiem, że nawet jeśli tak jest (a nie jest:P), to warto!
    Mądry i potrzebny jest taki wpis - wiele dziewczyn nawet nie wie jaką sobie robi krzywdę unikając tej części garderoby zimą ;) Brak okrycia głowy, kiedy panuje mróz, przyspiesza też łysienie...

    OdpowiedzUsuń
  8. Naprawdę, ale masz ślicznego bloga ! :D
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham czapki!! Nie są one żadnym złem dla fryzury.
    http://lonely-girl-tay.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę powiedzieć, że wygląd Twojego bloga robi wrażenie ! ;* Jest po prostu super więc będe wpadać częściej !
    Może wspólna obserwacja ? Daj znać u mnie justperfectfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. "czapka uszkadza cebulki włosów, niszczy włosy, więc każda włosomaniaczka powinna nosić czapkę" - nie wiem, czy tu na początku nie chodziło ci o mróz, bo jeśli o czapkę, to to zdanie jest dla mnie trochę nielogiczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Od ubiegłego roku przekonałam się do czapek! :)
    http://typical-writers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze wiem, że zapalenie zatok nie jest niczym przyjemnym i teraz kiedy jest coraz zimniej noszę czapkę, ale również oglądam się za kolejnymi, by w mojej garderobie zimowej nie wiało nudą :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    http://elwiralewandowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Noszę czapki jedynie w duże mrozy, w innym wypadku wolę nauszniki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej, jestem tu pierwszy raz i natknęłam się akurat na ten wpis.
    Właśnie w ciągu kilku ostatnich dni nabyłam dwie czapki. W czapce jest o wiele cieplej. Dorosłam już do tego, że liczy się zdrowie bardziej niż wygląd :D Zresztą oczywiście czapka może być ciekawym dodatkiem do codziennego ubioru.

    Będę tu wpadała częściej.
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzisiaj nabyłam kolejną zimową czapkę :D Przeważnie noszę czapki i nawet nie z przymusu hah :D
    Zapraszam: http://pati-ix.blogspot.com/ ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Dlaczego wcześniej tego nie przeczytałam. Teraz leżę w łóżku na zapalenie zatok. Napewno do końca zimy nie wyjdę bez czapki z domu . pozdrawiam Maria

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja uwielbiam czapki , od małego w nich chodzę :D

    dociax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. nie wyobrażam sobie w zimę nie nosić czapki :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, za każdy poświęcony czas czytając mojego bloga. Jeśli Ci się blog podoba miło mi będzie jak mnie zaobserwujesz. Możesz zostawić linka do swojego bloga z chęcią zajrzę.
Bardzo cenię sobie bardziej rozbudowane komentarze, szczere opinie na temat mojego bloga oraz notek.