42. ANANAS - WŁAŚCIWOŚCI

  

     Ananas, jest bardzo zdrowy ma w sobie wiele minerałów, witamin, kwasów owocowych, bromelainy, która jest grupą enzymów o wiele właściwościach leczniczych. Ma właściwości przeciwzapalne, przeciwobrzękowe, oraz odchudzające. Jeśli chcecie zobaczyć efekty po jedzeniu ananasa, powinno się jeść między posiłkami. O tym jakie korzyści płyną z jedzenia tego pysznego owocu, jakim jest ananas, dowiecie się czytaj poniższą notkę!

1. Działa przeciwzapalnie i przeciwbólowo
Bromelaina, która jest zawarta w ananasie, ma właściwości przeciwzapalne i przeciwbólowe. Ananas jest dobry dla osób, które trenują, prowadzą aktywny tryb życia ze względu na to, iż leczy obrzęki pourazowe, przede wszystkim stawy. Sprawdza się także w chorobie zwyrodnieniowej stawów i reumatoidalnego zapalenia stawów. Wspomaga także leczenie zapalenia zatok, bólu gardła, a także artretyzmu i dny moczanowej.

2. Chroni przed rakiem
Ananasy, są bogate w witaminę C, chroniąc organizm przed wolnymi rodnikami. Namnażanie wolnych rodników prowadzą do miażdżycy naczyń krwionośnych, chorób serca, zwiększa intensywność astmy, a także prowadzi do raka np. jelita grubego. 

3. Zapobiega osteoporozie
W ananasie znajdują się pierwiastki, które odpowiadają za kondycje kości, np. mangan, żelazo, miedź. Dzięki manganowi łatwiej przyswaja się wapń, dzięki czemu łatwiej wchłania się w tkankę kostną. Żelazo zapobiega łamliwości kości, a dzięki miedzi tworzy się kolagen. Dlatego też ananas, chroni kości i przy tym zapobiega osteoporozie.

4. Pomaga w gojeniu się ran
Bromelaina pomaga w gojeniu się ran, a także pomaga w oparzeniach i ranach po operacji, działa odkażająco. W niektórych krajach bromelaine, używa się również w przypadku ukąszenia, bądź też ugryzienia przez owady.

5. Wspomaga pracę układu pokarmowego
Bromelaina, jest również dobra na szybsze trawienie, Jest stosowana przy niestrawności. Zapobiega również zaparciom i wzdęciom. 

6. Pomaga w odchudzaniu
Dzięki bromelainie, ananas ma również właściwości odchudzające, ponieważ przyśpiesza przemianę materii. Ma również właściwości oczyszczające, usuwa nadmiar wody z naszego organizmu. Zawiera błonnik, dzięki czemu pęcznieje i pozostawia uczucie sytości na długi czas. 

PRZECIWWSKAZANIA
Jak sami widzicie ananas ma wiele właściwości, ma ich o wiele więcej niż wymieniłam, ale nie polecany jest każdemu. Niektórzy ze względu na swoje choroby, bądź przyjmowane leki nie powinny po niego sięgać, tj:
  • nie powinny go stosować osoby z wszelkiego rodzaju chorobami płuc, astmą oskrzelową, mukowiscydozą, z chorobami dwunastnicy, wątroby i nerek, wrzodami, nadciśnieniem i nadkwaśnością soku żołądkowego. W tym przypadku najlepiej uzgodnić to z lekarzem, czy można jeść ananasa, czy też nie.
  • podczas stosowania antybiotyków również należy się powstrzymać od sięgania po ananasa.
  • jeśli ktoś przyjmuje jakieś leki stałe powinien odczekać dwie godziny i dopiero po dwóch godzinach zjeść ananasa, a najlepiej skonsultować z lekarzem czy można go jeść przyjmując jakieś leki, ponieważ ananas wchodzi w interakcje z niektórymi lekami ze względu na dużą ilość błonnika.
  • kobiety w ciąży również powinny zachować ostrożność ze względu na to, że ananas może wywołać poronienie.
Ananasa należy jeść surowego i tylko pół dziennie, ze względu na to, że mają w sobie cukru przez co można zacząć tyć. Ananasy w puszkach również są tłuczące.

Lubicie ananasa?
Często po niego sięgacie?

32 komentarze:

  1. Lubię ananasa, ale mam z nim jeden problem. Przez uszkodzone szkliwo bolą mnie od niego zęby :p Ale raz na jakiś czas - czemu nie? Nie słyszałam o tym, że pomaga przy gojeniu ran, ale wiedziałam, że jest higroskopijny...
    http://tenebrisriddle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo, bardzo lubię ananasy. To moje ulubione owoce :) pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ananasy tak jak tego bloga ;)
    obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam ananasy, jedne z moich ulubionych owoców :)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiedziałam o tym. Ja lubie ananasy :)

    OFFICIAL PATTY (klik)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja ubolewam, bo kocham ananasa, ale mam na niego uczulenie:(

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie! klik

    OdpowiedzUsuń
  7. ja niestety nigdy nie przepadałam za ananasem, ale jak patrzę ile ma właściwości to chyba go polubię :)
    www.fflare.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię smak ananasów zresztą tak jak każdy owoc posiada ananas dużo witamin. Jest idealny do sałatek jak i tak do zjedzenia bez niczego.

    codzienneprzemyslenia95.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Podziwiam cię za chęć szukania tych wszystkich informacji dla nas.Naprawdę.Nie wiedziałam, że zwalcza raka ani, że zwalcza osteoporozę.Szczerzę mówiąc to większości nie wiedziałam, ale teraz już wiem.Lubię ananasa i teraz będę miała więcej powodów by go jeść niż tylko smak. Pozdrawiam :3
    oddajmimojeciastko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię ananas jako smak, ale niestety w surowej formie cierpnie mi po nim język a takiego w puszkach bardzo rzadko kupuję.
    Dlatego jestem fanką suszonego ananasa ;)

    Pozdrawiam zapraszam do mnie! KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy raz słyszę, że osoby chore na astmę nie powinny jeść ananasa bez konsultacji z lekarzem. Choruję na astmę już 17 lat i w sumie ananasów trochę zjadłam :D Przydatne informacje! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przez moja diete juz dawno nie jadlam ananasa. A szkoda,bo jest na prawde dobry.Obserwuje
    yolooliwkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja niestety o tej porze nie mogę go w pełni świeżego znaleźć. ;)

    Już obserwuję, zaobserwujesz mnie? :) http://fromkatrin.blogspot.com/ NOWY BLOG

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam ananasy, świetny post :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię ananasy i jem bardzo często :-) najbardziej lubię świeżego i takie zwykle kupuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. zszokowalam sie ta informacja, że ananas może wywołać poronienie ;o nigdy w żcyiu bym o czymś takim nie pomysłała ;o na szczęście w ciąży nie jestem więc mogę jeść :D i chyba zacznę ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja bardzo lubię ananasy, jednak nie często mam je w domu. Chyba czas to zmienić haha!
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  18. Rzadko kiedy jadam ananasa, bo nigdy nie mogę się na niego natknąć haha ;)
    Ale ogólnie lubię bardzo ten owoc :)
    PS. Po twoim poście o właściwości grejfruta, dzisiaj w końcu miałam okazję, kupiłam go i zaraz będe jeść :) Mój pierwszy dzień i na pewno nie ostatni, jeszcze raz dzięki! :)

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  19. uwielbiam ananasa, nie wiedziałam aż tyle o nim ;) Pozdrawiam !
    http://mskiniowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Zapraszam na ROZDANIE w którym do wygrania m.in. produkty Eos i Garnier! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. narobiłas mi smaka !
    sprobuje wypróbowac ananasa pod wzgledem tych własciwosci :)
    a u mnie trening ud, posladkow i plecow --> http://cmillee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo lubię ananasa ale nie wiedziałam że ma aż tyle dobrych właściwości :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ananasa najbardziej lubię w postaci smoothie z dodatkiem banana i brzoskwini <3 Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  24. Dobra wiadomość ! Teraz w biedronce i Lidlu ananas będzie w promocji ! :) Już od dłuższego czasu na niego polowałam :) Kocham owoce ananasy,banany a w szczególności poziomki mmmm :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, za każdy poświęcony czas czytając mojego bloga. Jeśli Ci się blog podoba miło mi będzie jak mnie zaobserwujesz. Możesz zostawić linka do swojego bloga z chęcią zajrzę.
Bardzo cenię sobie bardziej rozbudowane komentarze, szczere opinie na temat mojego bloga oraz notek.