51. BANANY - WŁAŚCIWOŚCI

  

     W dzisiejszym poście chciałabym opisać właściwości odżywcze i zdrowotne banana. Jak wiadomo jak każdy owoc mają one wiele składników oraz witaminy. Nie tylko owoce, ale i skórki z bananów można również je wykorzystać w sposób leczniczy w kosmetyce. Zapraszam do zapoznania się z właściwościami!

1. Są dobre na nadciśnienie.
W bananie, który waży 100 g jest zawartych 358 mg potasu, dzięki czemu banan jest w czołówce produktów, które obniżają ciśnienie. Jedzenie bananów może również uchronić nas przed powstaniem nadciśnienia.

2. Chronią przed nowotworem.
Banany chronią przed wystąpieniem raka nerek. Zaś zielone banany chronią przed nowotworem okrężnicy.

3. Maseczka z banana.
Maseczka z banana ma właściwości ujędrniające jak i odżywiające. Poprawia również koloryt naszej skóry. 

4. Na wrzody.
Banany są także dobre na wrzody ze względu na to, że banan powoduje rozrost komórek błony śluzowej żołądka i pobudza wydzielanie śluzu tworzącego warstwę ochronną co zapobiega szkodliwego działaniu soków żołądkowego a także uszkodzeń.

5. Są wysoko kaloryczne, posiadają wysoki indeks glikemiczny.
Bananów powinny unikać osoby z cukrzycą, ponieważ zawierają wysoki indeks glikemiczny. Banany powodują wysoki poziom cukru we krwi.

6. Obniżają cholesterol.
Banany zawierają pektyny, które pomagają obniżyć cholesterol. 

7. Wzdęcia oraz niestrawność.
Placki z bananów pomagają na niestrawność, a kaszka z mąki bananowej dobrze działa na zapalenie żołądka.

8. Wspomagają koncentrację.
Banany są również dobre dla osób uczących się oraz wykonujących pracę umysłową, ponieważ wspomagają koncentrację.

9. Na kurzajki.
Umytą skórą banana przykłada się na kurzajkę. Umyta skórka z banana jest dobra także na stany zapalne i na ukąszenia owadów.

10. Wybielanie zębów.
Aby wybielić zęby należy w nie pocierać wewnętrzną warstwę skórki. Takie wybielanie jest bezpieczne. Nie uszkadza szkliwa.

11. Dobry po ćwiczeniach.
Tuż po treningu banan dodaje sił. Dostarcza cukry, które mają zastrzykiem energii, a także dostarcza nam do organizmu wiele witamin.

A Wy lubicie banany?
Często się nimi zajadacie?
W jakiej postaci banany najbardziej lubicie?

Post w stylu bananowe spa - chcielibyście?
Domowe kosmetyki z bananów.

59 komentarzy:

  1. Bardzo dużo nowych faktów się dowiedziałem, na pewno jakiś z nich się przyda ;)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię banany :)


    Kochana mogłabyś poklikać w linki w najnowszym poście ?
    http://rzetelne-recenzje.blogspot.com/2016/04/wiosenne-nowosci-z-romwe-i-shein.html
    Bardzo mi zależy, dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam banany. To jeden z moich ulubionych owoców.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie przepadam za bananami, ale teraz chyba zacznę jeść ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubię banany. słyszałam że można z nich zrobić również maseczkę na włosy i podobna jest świetna . Wybiela zęby ? tego akurat nie wiedziałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam banany! Mówią na mnie 'malpa' bo ciągle je jem! U mnie na blogu najwięcej przepisów jest z bananami :) <3 chybaaa.. wolałabym zjeść banana niż kłaść go na przykład na twarz :D hah

    nataliakupczak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam banany :3 Zawsze staram się jeść je, po ćwiczeniach ;3
    Pozdrawiam i Zapraszam do mnie :)
    http://macreateart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubie banany, chodź nie są moimi ulubieńcami:)
    Ja najbardziej lubię zapiekane z bitą smietana i czekolada <3
    bananowe spa? brzmi świetnie!

    http://dzastinnel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham banany , najlepsze są z masłem orzechowym :)
    dorothablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Amazing post, dear! :) Do you want to follow each other? If yes, please follow me with GFC and Google, instagram, write a comment
    and I follow you back :)

    With love.
    Diana.
    http://www.mirandabeautyworld.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam banany, jem je bardzo często :)
    https://aleksisaliss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Pewnie, że lubię :-) CO jakiś czas przyrządzam sobie.... genialną kawę bananową (przepis u mnie na blogu).

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię banany, tylko nie mogę dużo ich zjeść bo potem boli mnie brzuch:/

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam banany ale właśnie ze względu na wysoką kaloryczność staram się ich nie jeść za często :(
    Bardzo ciekawy post o większości właściwościach nigdy nie słyszałam

    Pozdrawiam i zapraszam
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  15. Dobra jest też maseczka na włosy chociaż bardzo trudno ją wypłukać z włosów
    0lja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Pierwszy raz słyszę o właściwościach wybielających bananów. Miłe zaskoczenie i super post :) Pozdrawiam!

    http://aniaanaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię banany, ale jem je zazwyczaj rano, bo mają sporą zawartość energii i cukrów :3 http://nieidealnaaa4.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Banany to moje ulubione owoce!
    Nie wiedzialam, ze banany moga wyleczyc kurzajki.

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie:
    megaaan-esieek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Kocham banany , ale tylu rzeczy o nim nie wiedziałam
    Zapraszam do mnie :) http://kissofdeathxd.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedyś ich nie znosiłam, ale zmienił mi się smak i potrafię zjeść banana bez odruchów wymiotnych! Uwielbiam brać banana na drugie śniadanie, albo właśnie zjeść go po treningu :)
    >foxydiet<

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam te owoce i bardzo lubię je zawinięte w naleśnik, polecam.
    http://czlowiek-zelazko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Kurcze nawet nie wiedziałam o niektórych ich właściwościach. Uwielbiam banany, ale tylko jak są jeszcze twarde :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Oj banany to jedne z moich ulubionych owockow ;) pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo lubię banany, ale nie miałam pojęcia, że mają tyle właściwości :D :D
    http://mirella-view.blogspot.com/
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Super też sprawdza się maseczka z banana na nasze włosy serdecznie polecam. Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    http://megmegi.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  26. Super też sprawdza się maseczka z banana na nasze włosy serdecznie polecam. Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    http://megmegi.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  27. Czyli jednak to dobrze, że jem ich dużo :D
    Obserwuję!

    amelia-bloog.blogspot.com


    OdpowiedzUsuń
  28. Uwielbiam banany! Mogłabym jeść je 24/7 :D
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  29. A ja ostatnio miałam 'szał' na banany. Super przydatny post:)

    http://wiktoriaotto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. wybielałam kiedyś zęby bananem i faktycznie działa cuda !
    zapraszam do mnie :)
    awnes.blogspot

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja banany zazwyczaj jadam podczas miesiaczki :-) zawieraja duzo magnezu i potasu- dlatego :-) Buzka

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/2016/04/black-white.html

    OdpowiedzUsuń
  32. No proszę w dużo osób mówi żeby po treningu nie jeść bananów.
    Nie wiedziałam o tym że skórka wybiela. Aż tego spróbuję :)
    Kisiel truskawkowy

    OdpowiedzUsuń
  33. Teraz to mam ochotę na koktajl bananowy :P
    Świetny post
    Dyed Blonde

    OdpowiedzUsuń
  34. Kocham banany, jem je codziennie - ale niestety są najbardziej kalorycznymi owocami o wysokiej liczbie weglowodanow :-(

    OdpowiedzUsuń
  35. bardzo lubię banany - dodaje je praktycznie do każdego koktajlu:) ciesze się, że mają tyle właściwości! :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Post ciekawy :) ale bananów nienawidze :D

    OdpowiedzUsuń
  37. Banan to jeden z moich ulubionych owoców. :) Nie wiedziałam, że wspomaga koncentrację. Zdziwiłaś mnie tym faktem. ;)
    KRYSIASTYLE.BLOGSPOT.COM- KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  38. Wspomagają koncentrację? No to muszę się zaopatrzyć w zapas bananów :D

    Nowy post - zapraszam!
    Zaobserwuj jeśli ci się spodoba! ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  39. Uwielbiam bananki <3
    nie ma adnia bez tego owocu ( no chyba, że latem wcinam truskawki, jagody i maliny).

    OdpowiedzUsuń
  40. Fantastycznie, lubię banany, świetny post! :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Kocham banany jak bym mogła dodawała bym je do wszystkiego ;)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Nie znałam aż tylu właściwości, a wstyd, bo to mój ulubiony owoc, zaraz obok arbuza i mango ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Kocham banany w każdym wydaniu. Do lodów, deserów, ciast, naleśników :D

    OdpowiedzUsuń
  44. Dobrze, że je lubię :)
    Minionkowy banan z początkowego zdjęcia super <3

    OdpowiedzUsuń
  45. Uwielbiam banany! Ale nie wiedziałam, że mają tyle zastosowan!
    Bardzo ciekawy post! :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Banany to moje ulubione owoce i tak jak pisałaś, lubię zjeść banana po wysiłku fizyczny bo od razu czuję się lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Uwielbiam banany więc tym bardziej cieszy mnie, że mają tyle właściwości :D

    OdpowiedzUsuń
  48. Ja kiedyś nie lubiłam bananów, jednak w ostatnim czasie przekonałam się do nich. Najbardziej lubię te jeszcze niedojrzałe :D
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  49. Ja średnio lubię banany ale jem ze względu na ich właściwości najczęściej robię z nich naturalne lody lub oddaje do koktajli owocowych :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Zastanawia mnie efekt takiego wybielania :P

    OdpowiedzUsuń
  51. Słyszałam o maseczce do twarzy z banana, ale jeszcze nie próbowałam... Czas to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  52. ja chyba jestem od nich uzależniona!

    OdpowiedzUsuń
  53. Bardzo lubię banany, ostatnio robiłam sobie z nich koktajl :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Uwielbiam banany, ale nie wiedziałam, że mają aż tyle właściwości ;)
    naoffashion-click

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, za każdy poświęcony czas czytając mojego bloga. Jeśli Ci się blog podoba miło mi będzie jak mnie zaobserwujesz. Możesz zostawić linka do swojego bloga z chęcią zajrzę.
Bardzo cenię sobie bardziej rozbudowane komentarze, szczere opinie na temat mojego bloga oraz notek.