54. ZDROWE ZAMIENNIKI SŁODYCZY

  

     Jesteś zmęczona i czujesz się senna? Zamiast sięgać po czekoladę czy po inne słodkości polecam przekąsić coś zdrowego, a zarazem smacznego. A co dowiesz się czytając poniżej mój post.

1. RODZYNKI
Rodzynki zawierają wiele właściwości leczniczych a także wartości odżywczych. Rodzynki zawierają jod, a co za tym idzie dobrze działa na pracę tarczycy. Rodzynki dostarczają do organizmu witaminy E, oraz witaminy z grupy B, wpływając pozytywnie na układ nerwowy. Rodzynki są szczególnie polecane osobom, które pracują fizycznie. Zapobiegają próchnicy, a także zapobiegają powstaniu kamienia nazębnego. Obniżają poziom cholesterolu. Zapobiegają zaparciom. Rodzynki są także dobre dla naszych kości ze względu na to, iż posiadają sporą dawkę magnezu i wapnia. Obniżają ciśnienie tętnicze. Kilka garści rodzynek w ciągu tygodnia nie zaszkodzi nam. Rodzynki zawierają 299 kcal w 100 g.

2. SUSZONA ŻURAWINA
Żurawina przeciwdziała wolnym rodnikom, wpływając dzięki temu korzystnie na układ krążenia. Dzięki temu pomaga przy zapaleniu dróg moczowych. Zapobiega powstawaniu wrzodów, blokując przyleganie bakterii do błony śluzowej żołądka. Zapobiegają także z powstawaniem próchnicy. Żurawina ogranicza wchłanianie się do organizmu wapnia, więc osoby z osteoporozą powinny jej unikać. 100 g żurawiny ma 308,1 kcal.

3. SUSZONE JABŁKA
Suszone jabłka są dobre na przekąskę, zamiast chipsów bądź innych kalorycznych słodyczy. Wspomagają trawienie, obniżają poziom cholesterolu, chronią przed miażdżycą, wzmacniają serce. Posiadają witaminę C oraz witaminy z grupy B. 100 g suszonych jabłek ma około 240 kcal.

4. ORZECHY
Różne typu orzechy są bardzo zdrową przekąską. Zawierają dużo witamin, a także potasu, magnezu, wapnia, fosforu i żelaza. Sterole roślinne zawarte w orzechach pozytywnie wpływają na układ krążenia. Orzechy zwalczają arytmię serca. Garść orzechów obniża rozwój nowotworu, oraz niedokrwienie serca. Orzechy obniżają poziom złego cholesterolu, łagodzą stany zapalne. Zawierają dużo błonnika. Orzechy mają dużo witamin. Orzechy nerkowca, 100 g - 553 kcal. Orzechy laskowe, 100 g - 628,3 kcal. Orzechy prażone, solone, 100 g - 606,8 kcal. Orzechy włoskie, 100 g - 654,4 kcal. Orzechy Macadamia, 100 g, 718 kcal. Orzechy piniowe, 100 g - 673 kcal. Pistacje, 100 g - 562,1 kcal.

5. GALARETKI
Wbrew pozorom galaretki nie są kaloryczne. W 100 g galaretka zawiera około 50 kcal. Zawierają także galaretkę, która wspomaga regenerację stawów, wpływa również dobrze na stan paznokci oraz włosów. Możemy dodać do galaretki także owoców, będzie jeszcze zdrowsza. Galaretkę możemy także zrobić samodzielnie.

6. MUSY OWOCOWE
Musy można zrobić bardzo łatwo. Wystarczy zmiksować ze sobą kilka owoców. Pamiętajcie, aby owoce nie były zbyt słodkie. Do słodkiego owocu najlepiej dodać jakiś kwaśny, aby wyrównać smak.

7. KOKTAJLE OWOCOWE
Koktajle są najlepszym zamiennikiem! Można mieszać ze sobą składniki jak nam się tylko podoba. Możemy je zrobić z dodatkiem jogurtu, mleka, wody bądź jakiekolwiek soku. Możemy dodać bakalie, płatki owsiane co tylko uważamy za stosowne.

A Wy po jakie zamienniki sięgacie najczęściej?
Które z wyżej wymienionej listy lubicie najbardziej?
A może macie jakieś inne równie pyszne zamienniki?

33 komentarze:

  1. Słodycze już praktycznie w moim życiu nie występują, za to stosuję dużo zamienników, w tym większość z tych, które podałaś :) Również prowadzę bloga o tym co "fit" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja po nic nie sięgam, po prostu nie jem słodyczy i mogę wytrzymać ;) Ograniczam ilość cukru, do niezbędnego minimum, że nawet oduczyłam się słodzić herbaty ;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://szum-oceanu.blogspot.com/
    PS: Obserwuję, liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post :b wyglada pysznie ;p
    Akcjasapci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam suszoną żurawinę! Szkoda, że jest taka kaloryczna ;/

    Jeśli Ci się spodoba skomentuj, zaobserwuj.. Odwdzięczę się :)
    http://rougeper.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! Uwielbiam owoce, galaretki i rodzynki! :D
    smallcreativeworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ja od miesiąca nie jem słodyczy :) jako zamienniki stosuje wszystkie ktore wymienilas procz jablek suszonych ale zamiast tego jem rowniez suszone morele :)

    obserwuje

    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Super post !! ja bardzo rzadko jem słodycze, ale chętnie skorzystam z zamienników :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ja lubię świeże jabłka, za suszonymi nie przepadam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też musze poszukać takich zamienników ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardziej by mi się przydały jakieś zamienniki czipsow, bo kocham nad życie, a suszone buraki i jabłka jakoś mnie nie satysfakcjonują :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post! Bardzo lubię orzechy i suszone owoce :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja bardzo lubię suszoną żurawinę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam musy i koktajle owocowe;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja uwielbiam różne koktajle :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Gdyby jeszcze ta żurawina faktycznie była suszona a nie kandyzowana...

    OdpowiedzUsuń
  16. Musy i koktajle owocowe najbardziej mi odpowiadają. :D
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Orzechy - coś przepysznego :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Myślałam, że galaretki są jednak kaloryczne :)

    OFFICIAL PATTY (klik)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawy post :) uwielbiam suszoną żurawinę <3 ostatnio na biologii Pani nam opowiadała o wartościał m.in. Żurawiny - samo zdrowie! :)
    Pozdrawiam :*
    wcztery-stronyswiata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny post. Wiedziałam o większości zamiennikach, jednak o galaretce nie pomyślałam. Dostarczyłaś mi jakąś motywacje, której przez chwile mi brakowało. Dziękuję. :)

    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja wolę unikać galaretek. Kiedyś się nasłuchałam o tym, jakie to są niezdrowe.. :P Ale za to chętnie sięgam po orzechy i różne koktajle owocowe.

    Pozdrawiam, www.hoe-e.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. Masz bardzo fajnego bloga. Obserwuję. :)

      Usuń
    2. Zawsze można zrobić domową galaretkę :)
      Teraz to mało rzeczy masz zdrowych, nawet w chlebie pełno chemii.

      Usuń
  22. Suszone jabłka i orzechy uwielbiam! :) Mogłabym jeść i jeść..

    OdpowiedzUsuń
  23. Co do tych galaretek to nie jestem pewna, bo w sumie niby nisko kaloryczne, ale bardzo słodkie... czy nie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze i nie wszystko co słodkie musi być kaloryczne. Owoce też są słodkie, a nie są bombami kalorycznymi.
      Wiadomo również, że w nadmiarze wszystko szkodzi.

      Usuń
  24. Często zamieniam słodycze właśnie na takie zamienniki. Lubię dodawać je też np. do owsianki. Bardzo podoba mi się post, dowiedziałam się trochę nowych rzeczy o tych produktach.
    http://moja-pasja-agata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam suszone owoce. Rodzynki, żurawina - uwielbiam je jeść i dodawać do posiłków :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ze słodyczy sięgam jedynie po czekoladę, która obok wad ma również spore zalety. Ostatnio staram się ograniczyć cukier w diecie i myślę, że ta notka zdecydowanie mi w trym pomoże :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wow fajnie wygląda :)
    Zapraszam: http://recenzjeblack.blogujaca.pl

    OdpowiedzUsuń
  28. Suszone owoce zawsze w moim domowym musli!
    Uwielbiam rowniez smoothie, borowki+truskawki+szpinak+banan= miłość! ♥

    Świetny blog, ogromnie się cieszę, że tu trafiłam!!!

    OdpowiedzUsuń
  29. Uwielbiam takie rzeczy i na pewno skorzystam z tych przepisów :) Sietny post i blog!
    Zapraszam do mnie --> http://zwykla-dziewczyna-koniara.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, za każdy poświęcony czas czytając mojego bloga. Jeśli Ci się blog podoba miło mi będzie jak mnie zaobserwujesz. Możesz zostawić linka do swojego bloga z chęcią zajrzę.
Bardzo cenię sobie bardziej rozbudowane komentarze, szczere opinie na temat mojego bloga oraz notek.