55. PRZEPIS NA DOMOWĄ GALARETKĘ

  

     Witajcie, naszła mnie myśl i ochota na domową galaretkę, więc chciałam i Wam zdradzić na nią przepis. Jako, że galaretki są zdrowe, pyszne i nietuczące to gorąco polecam! Ale o jej właściwościach napiszę już osobny post. Nie przedłużając zapraszam do przepisu. 

Składniki:
- 500 g truskawek,
- 2 łyżki żelatyny,
- 500 ml wody,
- opcjonalnie cukier bądź ksylitolem (cukier brzozowy),
- opcjonalnie truskawki, mięta, bądź też inne kawałki owoców do dekoracji.

Przygotowanie:
Opłukaj owoce, usuń szypułki, wsadź do garnka. Zalej wodą i gotuj około 15 minut. Odcedź. Dodaj cukier. Żelatynę namocz w niewielkiej ilości letniej przegotowanej wody i wymieszaj, aż do rozpuszczenia (jak przygotować żelatynę powinno być na odwrocie opakowania). Po rozpuszczeniu dodaj żelatynę do soku z truskawek i dokładnie wymieszaj. Po dokładnym wymieszaniu przelej galaretkę do salaterek i po wystudzeniu wsadź na kilka godzin do lodówki. Możesz dodać owoce do dekoracji i smaku. 

Robił ktoś z Was zdrowe, domowe galaretki?
A może macie inne sprawdzone przepisy?

23 komentarze:

  1. Pycha. Właściwie nigdy mi nie przyszło na myśl, by zrobić w domu samemu galaretkę. A jak widać potrzebne składniki ma na co dzień każdy w domu. :P Chyba wypróbuję przepis.

    Pozdrawiam, www.hoe-e.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie galaretki! Moja mama często je robi :)
    grochowska.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie galaretki! Moja mama często je robi :)
    grochowska.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja dawno nie jadłam galaretki...;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiem do dziś będzie na deser:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam galaretkę, ale nigdy nie próbowałam robić jej takim domowym sposobem :D <3
    http://mirella-view.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam :) Bardzo lubię galaretkę z owocami :)

    Kochana mogłabyś kliknąć w linki w najnowszym poście ?
    Dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobry pomysł na post :) Właśnie jak osoby wyżej, też nie pomyślałam, że mogę sama zrobić galaretkę. Taka będzie o wiele zdrowsza i będziemy wiedzieli co w niej na prawdę jest. Na pewno wypróbuję.
    http://moja-pasja-agata.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię galaretki, nawet bardziej niż kisiel, ale rzadko jem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiamy słodkości ! <3 Desery na zimno tym bardziej :) Pysznie wyglądają te galaretki :) Pozdrawiamy https://agssymi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Galaretka to wyśmienity deser. Nigdy jej nie robiłam, więc przepis na pewno się przyda! A jak patrzę na zdjęcia, to już mnie ochota nachodzi :)
    Pozdrawiam
    http://gusiaablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post. :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. nigdy nie robiłam takich gakateretek, jednak te ze zdjęć wyglądają smakowicie <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Ah, uwielbiałam keidyś galaretki :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. mmm pycha, jutro zabieram się za robienie! :D Super blog!
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie w wolnej chwili :)
    http://aleerka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Chętnie wykorzystam Twój przepis, gdyż nadchodzą ciepłe dni, a taka galaretka z owocami to pyszny deser. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie próbowałam zrobić samemu galaretki, lecz niedługo będę musiała spróbować. W końcu robi się coraz cieplej, a na taką pogodę galaretka jest idealna!

    W wolnej chwili zapraszam do mnie :)
    http://sysiadelrey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeszcze wcześniej nie próbowaliśmy samemu robić galaretki, ale po Twoim wpisie wypróbujemy.
    Pozdrawiamy,
    Mr&MrChanel/ www.mrandmrchanel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajny Post Napewno zrobię !Zapraszam do mnie ! http://adusskax3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Wyglądają apetycznie! Właśnie dzisiaj robiłam tartę z galaretką, ale angielską I jak dla mnie za słodka. Następnym razem wypróbuję Twój przepis, napewno będzie o niebo lepsza :)
    Kuchniabellissima.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Wyglądają apetycznie! Właśnie dzisiaj robiłam tartę z galaretką, ale angielską I jak dla mnie za słodka. Następnym razem wypróbuję Twój przepis, napewno będzie o niebo lepsza :)
    Kuchniabellissima.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, za każdy poświęcony czas czytając mojego bloga. Jeśli Ci się blog podoba miło mi będzie jak mnie zaobserwujesz. Możesz zostawić linka do swojego bloga z chęcią zajrzę.
Bardzo cenię sobie bardziej rozbudowane komentarze, szczere opinie na temat mojego bloga oraz notek.