12. FAKTY O JEDZENIU KOLACJI




     Dzień Dobry, 
  Na wielu forach oraz stronach można znaleźć informacje, że kolacje powinno się jeść, a nawet trzeba do godziny 18, nic bardziej mylnego! Z tego powodu wiele osób rezygnuje z kolacji, bo myśli, że tym sposobem można szybciej schudnąć, okazuje się jednak, że efekt może być całkowicie inny do zamierzonego. 

     Dzięki jedzeniu kolacji można podkręcić swój metabolizm.

     Wpływ kolacji na nasz organizm.
      Kolacja nie powinna być bardzo obfita, ponieważ jest ona ostatnim posiłkiem w ciągu dnia. Człowiek podczas spania potrzebuje mniej energii niż w ciągu dnia, a energia wytwarzana jest z jedzenia. Obfita kolacja nie trawi się w odpowiednio szybki sposób i odkłada nam się w formie tłuszczyku. Wieczorem organizm wytwarza więcej hormonów, które odpowiadają nadwadze.

     W jakich godzinach powinno się jeść kolację?
     Po przyjściu do domu wieczorem nie sięgajmy po wysoko kaloryczne potrawy, ale po lekkostrawną kolację. Nie zapomnij o zjedzeniu kolacji, nawet jeśli późno przyjdziesz, a jesteś na diecie, w nocy może Cię dopaść głód, którego nie zahamujesz, a to się wiążę z nocnym podjadaniem. 
     Kolacje należy zjeść około 2-3 godziny przed planowanym pójściem spać. Wtedy organizm zamie się trawieniem. 

     Czego unikać jedząc kolację?
     Jedząc kolacje powinniśmy unikać tłuszczy, cukry, a także mleka, cebuli, kapusty, jabłek, ponieważ mogą wywołać wzdęcia. Nie powinno się odgrzewać jakiegokolwiek jedzenia, oraz należy unikać jedzenie fast foodów na kolację. Należy unikać ważyć o zwiększonej ilości błonnika, ponieważ może wywołać wzmożoną nietolerancje, a co za tym idzie, fermentacje w żołądku, np. uczucie pełności, ucisku, a nawet bóle brzucha.

     Co powinno się jeść na kolację?
     Na kolacje jedzmy posiłki, które zawierają około 250 kcal. Możesz sięgać po drób, ryby, chudy nabiał, jajka, chuda szynka, wędlina oraz pełnoziarniste pieczywo. Można sięgać również po owoce i warzywa o obniżonej zawartości błonnika, np. sałata, pomidor, ogórek, kiełki, gotowane warzywa. Można zrobić z nich naprawdę pyszną sałatkę!

Pamiętajcie, więc o tym, że kolacja jest również ważna jak i inne posiłki, które spożywacie w ciągu dnia!



A Wy jecie kolację czy jej unikacie? 
Co najchętniej jecie na kolację?

11. PRZEPIS NA OMLET



     Witajcie,
dawno mnie nie było na blogu, ale wracam, postaram się także regularnie dodawać wpisy na bloga.
     Dzisiaj przygotowałam dla Was przepis na omlet. 

Składniki:
  • 1 jajko,
  • 2 białka,
  • 30 g płatków owsianych górskich,
  • można dodać również banana, pomidora, szczypiorek, co się tylko chce.

Przygotowanie:
Rozbijamy 1 jajko do miski, następnie oddzielamy 2 żółtka od białek, białka dodajemy do wcześniej rozbitego jajka. Ubijamy jajka. Następnie dodajemy do jajek płatki owsiane, i resztę składników, po czym dokładnie mieszamy. Patelnie rozgrzewamy. Dajemy niewielką ilość oliwy, oleju rzepakowego i smarujemy patelnię, aby omlet nie przyległ nam do patelni. Wlewamy masę na patelnię i smażymy do momentu, aż omlet stanie się jasno brązowy. Możemy przewrócić na drugą stronę, ale nie musimy.
Smacznego!

Próbował ktoś z Was ten omlet?