40. GREJPFRUT - WŁAŚCIWOŚCI

  

     Grejpfrut, jest jednym z cytrusów, nie cieszy się on jednak zbyt dużą popularnością ze względu na gorzko-słodki smak. Ludzie jednak popełniają błąd nie jedząc grejpfrutów w swojej diecie. Ma on wiele właściwości. Dowiesz o nich czytając poniższy post.

POMAGA W ODCHUDZANIU
Jest bogaty w enzymy, które pomagają spalać tłuszcz. Zawiera dużo wody, mało sodu. Dzięki temu owoc ten pomaga w zwiększeniu metabolizmu. Należy jeść go codziennie, po każdym posiłku po połowie lub ćwiartce, a pomoże zgubić zbędne kilogramy!

ZAPOBIEGA ARTRETYZMOWI
Zawiera kwas salicylowy, który niszczy nieorganiczny kwas, który odkłada się w chrząstce stawowej, prowadząc do artretyzmu. Jeśli masz problemy z artretyzmem dobry będzie sok z Grejpfruta pity codziennie. Redukuje objawy choroby.

ZAPOBIEGA RAKOWI
Grejpfrut czerwony zawiera likopen, który ma duży wpływ na zapobieganie rakowi oraz guzków, ponieważ niszczy wywołujące raka wolne rodniki. W Grejpfrucie znajdują się także antyoksydanty o nazwie naringenina, które naprawiają uszkodzone DNA w komórkach dotkniętych rakiem prostaty. Naprawa DNA przyczynia się do profilaktyki i hamuje rozmnażanie komórek rakowych.

OBNIŻA CHOLESTEROL
Obniża poziom złego cholesterolu dzięki antyoksydantom. Nie wszyscy mogą jeść jednak Grejpfruty ze względu na złe działanie leków.

LECZY
Jedzenie Grejpfrut bądź picie soków pomagają wyleczyć przeziębienie, obniża gorączkę, rozpuszcza kamienie żółciowe, poprawia pracę wątroby oraz zwiększa odporność. Wspomaga także trawienie. Są również dobre na cerę.

ZAWIERA MIKROELEMENTY
Owoc ten jest bogaty w minerały oraz witaminy. Ma w sobie dużo żelaza, wapnia, potasu, magnezu, fosforu, kwasu foliowego, oraz witamin z grupy B, tj. tiaminy, ryboflawiny, niacyny. 

!!!UWAGA NA NIEBEZPIECZNE INTERAKCJE!!!
Nigdy pod żadnym pozorem nie wolni popijać żadnych leków sokiem Grejpfrutowym, ponieważ może wywołać interakcje i leki będą działać częściowo, wcale, bądź też będą działać w innym kierunku. Jeśli ktoś stosuje leki na serce i popije sokiem Grejpfrutowym może mieć wysokie ciśnienie tętnicze, nawet do kilka razy! Tak samo jak i cholesterol może wzrosnąć nawet 10-krotnie. Dlatego jeśli ktoś bierze leki na receptę należy zapytać lekarza, czy można jeść Grejpfruty czy też nie, aby nie było niemiłych nieprzyjemności. Grejpfruta należy zjeść z 4-5 godziny po przyjętym leku, aby zachować kilku godzinną przerwę między lekami a Grejpfrutem.

Lubicie Grejpfruty?
Macie je w swojej diecie, czy ich unikacie?

39. RECENZJA ŻELU POD OCZY - RIVAL DE LOOP

  

     Żel do skóry wokół oczu z ekstraktem z figi kaktusowej. Preparat nawilżający przeznaczony do pielęgnacji wyjątkowo delikatnej skóry w okolicach oczu. Dzięki połączeniu kompleksu nawilżającego z ekstraktem z figi kaktusowej bogatej w aminokwasy, minerały, mikroelementy i witaminy zapewnia długotrwały efekt nawilżenia skóry. Dodatkowo filtry UVA i UVB chronią przed skutkami starzenia spowodowanymi działaniem promieni słonecznych. (źródło: internet)

Dostępność: Rossmann
Cena: około 10 zł
Pojemność: 15 ml

ZALETY:
+ wydajny,
+ niska cena,
+ łatwa dostępność,
+ szybko się wchłania,
+ łatwy do nałożenia,
+ nie podrażnia,
+ nie wysusza,
+ nie roluje.

MINUSY:
- trudno zaaplikować wystarczającą ilość żelu,
- wylewa się z tubki,
- chwilowo nawilża.


     Mimo tego, że delikatnie nawilża lubię ten żel, chociaż zadziwiających efektów niestety nie ma. 
Ale kupiłabym go ponownie! :)

A Wy używaliście kiedykolwiek tego żelu?
Jaki żel jest Waszym ulubionym?

38. JAK UNIKNĄĆ WIECZORNEGO PODJADANIA?

  

     Pewnie część z Was zna następującą sytuację: rano wstajecie planujecie co będziecie jeść i o której godzinie, trzymacie się planu do godziny dajmy na to 17, a około 21-22 tuż po kolacji wielkie bum! Dostajecie nagłego napadu głodu, macie ochotę na słodkie, wstajecie jecie wszystko co nawinie Wam się pod rękę i tak co wieczór. Wszystkie ćwiczenia i diety idą na marne, zaczynacie tyć. Nie podoba Wam się to, chcecie to zmienić, ale nie wiecie jak. Zachęcam zatem do przeczytania dalszej części posta, dzięki czemu dowiecie się jak temu zaradzić!

1. Jedz regularnie, wyznacz sobie godziny posiłków.
Prawidłowo powinno się jeść 5-6 mniejszych posiłków dziennie co 3-4 godziny. Najlepiej planuj sobie stałe godziny jedzenia, oczywiście w miarę możliwości, bo nie zawsze można jeść o ustalonej porze. Trzy posiłki powinny być większe, tj. śniadanie, obiad, kolacja, a dwa pozostałe wystarczy jakaś przekąska, np. owoc, warzywo. Śniadanie powinno się jeść nie później niż dwie godziny od wstania z łóżka, najlepiej pół godziny po wstaniu. Dzięki temu, że będziesz jeść regularnie nie dopuścisz do zahamowania cukru w organizmie. Spadek cukru jest czynnikiem podjadania. 

2. Wynagradzaj się.
Podjadanie często jest rekompensatą za ciężki dzień, dlatego też staraj się nagradzać wieczorem bądź też w ciągu dnia w inny sposób. Wracając z pracy mając ciężki dzień, kup sobie olejki eteryczne i zrób sobie relaksującą kąpiel, idź w ciągu dnia do kosmetyczki, kup sobie coś ładnego.

3. Pozbądź się z domu słodyczy, niezdrowe jedzenie.
To jest najlepszy sposób, żeby nie podjadać. Nie mając w domu żadnych słodyczy, bądź też niezdrowych przekąsek nie korci Cię, żeby je zjeść, ponieważ ich nie masz. Niezdrowe jedzenie zastąp owocami oraz warzywami.

4. Dużo pij.
Uczucie głodu czasem można pomylić z uczuciem pragnienia. Pij w ciągu dnia regularnie, małymi łyczkami. Jeśli wypiłaś już wodę i nie pomaga, możesz też spróbować napić się smakowej herbaty, np. zielonej z cytryną. Po kilku razach wejdzie Ci to w nawyk.

5. Dokładnie umyj zęby po kolacji.
Możesz również umyć zęby po kolacji, wtedy nie będzie Ci się chciało myć ich ponownie, dzięki czemu nie będziesz podjadać. Poza tym po umyciu zębów jedzenie źle smakuje.

6. Jedz przy stole.
Jedząc na kanapie przed telewizorem nie jest dobrym pomysłem, ponieważ skupisz się na tym co oglądasz, a nie na tym co jesz, przez co nie będzie kontrolował jedzenia. A siedząc przy stole jest mała szansa, że będzie Ci się chciało co chwile wstawać z krzesła, aby coś zjeść.

7. Zaopatrz się w owoce i warzywa.
Jeśli nie masz co robisz, chcesz coś przekąsić, sięgaj tylko po zdrowe przekąski, np. marchewkę, jabłko, dzięki temu coś schrupiesz, a i nie przytyjesz. 

8. Jedz powoli. 
Pamiętaj, aby jeść i łykać powoli, ponieważ w ten sposób robisz więcej kęsów, dzięki czemu przy zjedzeniu całej porcji będziesz najedzony. Przed zakończeniem posiłku sygnał sytości dobrze do naszego organizmu, nie będziesz odczuwał uczucia głodu. Jedząc szybko nie odczuwamy tego, że coś zjedliśmy przez co jesteśmy dalej głodni i wtedy sięgamy po przekąski.

9. Ćwicz!
Siedzisz wieczorem i tak myślisz, dopada Cię ochota na coś słodkiego? Zacznij ćwiczyć! Możesz też wyjść na wieczorny spacer, jest to na pewno zdrowsze niż podjadanie, a i możesz poprawić swój wygląd. Stracisz czas, nie myśląc o jedzeniu. 

10. Notujesz co jesz.
Jest to dobry sposób na to, aby kontrolować to co jesz. Po kilku dniach zobaczysz Twoje najczęstsze błędy, które popełniasz w swojej diecie.

11. Jedz z talerza.
Nakładaj każdy posiłek na talerz, aby kontrolować ile dziennie jesz. Jedząc z paczki nie kontrolujesz tego ile zjadasz, a duża paczka paluszków ma sporo kalorii. 

A Wy podjadacie wieczorem?
Znacie jakieś inne sposoby na podjadanie?

37. RECENZJA KONTURÓWKI DO OCZU - GLIMMERSTICK EYELINER

  

     Witajcie, dzisiaj przychodzę do Was z nieco innym postem niż zawsze. Chciałabym Wam polecić świetną konturówkę do oczu! Avon, Glimmerstick Eye Liner - to jest to co przez tyle lat szukałam. W poście dowiecie się o jej wadach i zaletach, a więc zapraszam!
     Konturówka ta jest dostępna w AVON-ie, cena regularna to około 20 zł, ale od jakiegoś czasu jest w promocji za 9,99.

Dostępność: AVON
Cena: bez promocji około 20 zł, w promocji 9,99 zł
Pojemność: 0,28 g

ZALETY:
+ nie rozmazuje się, jest wodoodporna,
+ nie trzeba poprawiać jej w ciągu dnia,
+ starcza na dość długo,
+ nie trzeba jej temperować,
+ bardzo fajnie się maluje ze względu na aplikację kredki,
+ nie łamie się,
+ ma w swojej ofercie bardzo fajne kolory do wyboru!
+ intensywny kolor,
+ nie podrażnia oczu, jest mięciutka,
+ nie odbija się na powiece.

WADY:
- trudno się jej zmywa, ze względu na to, iż jest wodoodporna,
- niestety nie ma za bardzo jak zrobić cieniutką kreskę, ponieważ kredka jest grubsza.




     Jednym słowem jest ona rewelacyjna, więc polecam wszystkim, którzy szukają swojej idealnej kredki. Jak widzicie ma więcej zalet niż wad. :)
Kupię ją ponownie i to nie raz!

A Wy jaką używacie kredkę/eyeliner do kresek? 
Macie jakąś ulubiona, czy wciąż szukacie?
Używaliście kiedykolwiek tą z AVONU?

36. MIX ZDJĘĆ I CYTATÓW MOTYWACYJNYCH - CZĘŚĆ I

  

     Uwielbiam tumblra! Dlatego też postanowiłam zrobić notkę z kilkoma ciekawymi cytatami motywacjami oraz zdjęciami, ponieważ zdjęcia szczupłych dziewczyn najbardziej mnie motywują, kiedy patrzę na nie myślę, że ja też mogę mieć takie ciało, też mogę tak wyglądać, potrzeba tylko chcieć! Nic więcej. Też byście chcieli tak wyglądać? Pamiętajcie, że jest to do zrobienia, potrzeba tylko trochę silnej woli, zdrowo się odżywiać, ćwiczyć i Ty również możesz mieć takie zdjęcia! Możesz motywować ludzi swoim wyglądem, swoim ciałem!
     Jeśli macie zamiar zacznijcie od razu ćwiczyć, nie czekajcie do poniedziałku, do następnego dnia, do nowego roku, tylko zróbcie to teraz, NATYCHMIAST! Idealny moment nie istnieje - pamiętajcie.

  

"Gdy na Twojej drodze pojawi się wiele przeszkód, nie pozwól byś Ty sam był jedną z nich"

  

"Płacz na treningu , śmiej się podczas walki"

  

"Nigdy nie przegrywasz gdy walczysz... przegrywasz, gdy przestajesz walczyć"

  

"Najlepszy czas na działanie jest teraz!"

  

"Aby osiągnąć rzeczy których dotąd nie osiągnąłeś, musisz zacząć robić rzeczy których dotąd nie robiłeś"

  

ZAPRASZAM RÓWNIEŻ NA MOJEGO TUMBLRA: 

A Wy w jaki sposób się motywujecie?
Motywują Was zdjęcia szczupłych dziewczyn?

35. SIEMIĘ LNIANE - WŁAŚCIWOŚCI + ZMIANA WYGLĄDU BLOGA

  

     W tych czasach siemię lniane nie jest doceniane przez ludzi, a przecież jest zdrowe i ma niską cenę, jest także łatwo dostępny, mimo niezbyt zachęcającego smaku. Pomoże nam zadbać o odpowiednią wagę, zadba o nasze paznokcie oraz włosy, a także obniży cholesterol. W sklepi bądź w aptece można kupić siemię lniane w granulowane bądź też sproszkowane. To sproszkowane można dodać do wielu posiłków, potraw, dań. Nie powinno się jeść ziaren siemienia, dlatego też jeśli już decydujemy się na granulowane, należy je zmielić w młynku. 

CO ZAWIERA SIEMIĘ LNIANE
Siemię lniane ma wiele właściwości odżywczych, dzięki czemu jest takie zdrowe! A jakie przekonajcie się sami:

- błonnik, zapobiega zaparciom, reguluje proces wypróżniania się.
- wielonienasycone kwasy tłuszczowe, obniżają cholesterol, regulują przemianę materii.
- magnez, wzmacnia mięśnie, ma właściwości uspokajające, zapobiega chorobom serca, oraz poprawia pamięć.
- białko, jest łatwo przyswajalne.
- witaminę B1, wzmacnia działanie układu odpornościowego, witaminę B6, wpływa na ciśnienie krwi, pracę serca, a także dobrze działa na układ nerwowy i podnosi odporność.
- cynk, wzmacnia włosy oraz paznokcie.
- żelazo, pomaga walczyć z wolnymi rodnikami.
- wapń, odpowiedzialny jest za m. in. krzepliwość krwi.

DO CZEGO MOŻNA STOSOWAĆ SIEMIĘ LNIANE
Siemię lniane można pić, a także dodawać je do niektórych potraw. 

- siemię lniane można pić przed posiłkiem, 1-3 razy dziennie. Łyżeczkę zmielonego siemienia lnianego należy zalać 150 g gorącej, przegotowanej wody (nie wrzątkiem). Potem mieszamy około minutę, aby uniknąć grudek. Siemię lniane należy pić zmielone, ponieważ granulowane może nam zaszkodzić, tak jak i zalewanie zimną bądź chłodną wodą, dlatego należy tego unikać. 
- można je dodać także do chlebka, placuszków, jogurtów, a także sałatek. 

W CZYM POMOŻE NAM SIEMIĘ LNIANE
Ma wiele świetnych zastosowań, np:

- pomaga na żołądek, regularne picie siemienia sprawi, że żołądek będzie mniej bolał.
- pomaga przy wzdętym brzuchu, pomaga w pozbyciu się wzdęciu brzucha, przez co nasz brzuch już nie dostaję i jest płaski.
- jest dobry w zaparciach.
- dobry jest u ludzi chorych na wrzody,
- pomaga nam w odchudzaniu,
- jesteśmy bardziej syci,
- poprawia wygląd włosów i paznokci.

UWAGA! Pamiętajcie, żeby przy spożywaniu siemienia pić dużo wody, ponieważ zawiera błonnik, co może doprowadzić do tego, że zamiast schudnąć zaczniemy tyć!

Picie siemię lniane?
Lubicie jego smak?

34. WODA Z CYTRYNĄ - WADY I ZALETY

  


     Woda z cytryną jest bardzo dobra, szczególnie w czasie odchudzania. Wspomaga ona prace układu odpornościowego, oczyszcza organizm z toksyn, obniża cholesterol, a także jest przydatna w nadciśnieniu. Ale jak wiadomo woda z cytryną w nadmiarze również szkodzi. Przeczytajcie i dowiedźcie się już dzisiaj o wadach i zaletach picia wody z cytryną.

     ZALETY
     1. Chroni przed zakwaszeniem organizmu.
Mimo tego, iż cytryna jest kwaśna nie zakwasza organizmu, lecz chroni przed jego zakwaszeniem, jest to produkt zasadotwórczy. Neutralizuje kwaśne produkty przemiany materii. Przez zakwaszenie organizmu czujemy się ciągle zmęczeni, boli nas głowa, jesteśmy apatyczni, mamy złe samopoczucie. Organizm może się zakwasić spożywając w nadmiarze niektóre potrawy, tj. ziemniaki, drób, mięso czy też ser.

     2. Wspomaga trawienie.
Związki, które zawiera cytryna pobudzają produkcję śliny oraz enzymów trawiennych, co ułatwia trawienie. Woda z cytryną bardzo dobrze wpływa na wątrobę, oczyszczając ją, zwiększając produkcję żółci. Dzięki temu z organizmu usuwane są zanieczyszczenia.

     3. Obniża ciśnienie krwi.
Cytryna obniża ciśnienie krwi dzięki zawartym w niej potasu oraz flawonoidów w niej zawartych.

     4. Zmniejsza ryzyko wystąpienia wrzodów żołądka.
Dzięki działającym bakteriobójczo pektynom, terpenów oraz olejków eterycznych cytryny mogą zmniejszać ryzyko wrzodom. Cytryna może wypędzić również inne bakterie tj. malarii czy duru brzusznego.

     5. Obniża cholesterol, wzmacnia naczynia krwionośne.
Cytryna jest dobrym źródłem flawonoidów, dzięki, którym zwiększają elastyczność naczyń krwionośnych, uszczelniają je, opóźniają rozwój miażdżycy, obniżają cholesterol.

     6. Przyśpiesza gojenie się ran.
Cytryna zawiera kwas askorbinowy, dzięki czemu rany szybciej się goją. Kwas również jest dobry dla zdrowych kości, chrząstek oraz zębów.

     7. Wzmacnia odporność.
Cytryna zawiera bardzo dużo witaminy C, która jest bardzo dobra dla naszego układu odpornościowego. Zmniejsza ryzyko zakażenia dróg oddechowych. Cytrynę należy stosować szczególnie jesienią i zimą, kiedy nasz organizm może łatwo dopaść jakaś infekcja. Zawiera również saponine, która jest przeciwbakteryjna i pomaga nam zwalczać objawy przeziębienia i grypy.


     WADY
     1. Erozja szkła.
Jeśli się spożywa zbyt dużo napojów o kwaśnym odczynie kwasy mają kontakt ze szkliwem. Dlatego wodę z cytryną powinno się pić przez słomkę, w innym wypadku zęby staną się wrażliwe na zimne i gorące potrawy.

     2. Zgaga.
Dodawanie zbyt dużej ilości cytryny do wody może powodować zgagę lub ją nasilać. Jeśli ma ktoś problem ze zgagą, a piję dużo wody z cytryną powinien z niej zrezygnować.

     3. Odwodnienie.
Czasami się zdarza, że cytryna ma efekty moczopędne, nie jest to jednak częste. Jeśli pijąc wodę z cytryną czujesz nadmierne pragnienie należy zmniejszyć ilość cytryny.

Pijecie wodę z cytryną? 
Lubicie cytrynę?