Śniadanie - najważniejszym posiłkiem dnia

Witajcie, 
dzisiejszy post będzie dotyczył jedzenie najważniejszego posiłku w ciągu dnia jakim jest nic innego jak śniadanie. Dowiecie się dlaczego jest to najważniejszy posiłek, jakie skutki może mieć niejedzenie śniadania. Pewnie każdy z Was słyszał stare przysłowie, które głosi: "Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolacje oddaj wrogowi", jest w tym wiele prawdy, śniadanie powinno być najbardziej obfitym posiłkiem w ciągu dnia, bo to właśnie ono daje nam energię na resztę dnia. Dlatego na śniadanie możemy pozwolić sobie na więcej niż podczas innych posiłków, bo jesteśmy w stanie te pochłonięte kalorie stracić.
     Pewnym jest to, że większość osób wychodzi z domu bez śniadania, a tłumaczy to tym, że nie są głodni, że za wcześnie, że nie mają czasu, to jest jednak błąd! Nic się nie stanie jak wstaniecie 15 minut wcześniej, aby zjeść śniadanie.
    Podczas gdy rano wstajemy nasz organizm nie ma już zasobów energii, która jest potrzebna do zdrowego funkcjonowania. Jeśli nie jemy rano śniadań to zmuszamy nasz organizm do pracowania ponad nasze siły, co wiążę się tym, że jesteśmy senni, brak nam energii do czegokolwiek, trudno nam się skoncentrować, jest to spowodowane tym, że zaczyna nam spadać cukier. Wtedy zamiast śniadania sięgamy po coś słodkiego, a taka słodycz odkłada nam się jako w postaci tkanki tłuszczowej, po godzinie znowu zaczyna nam brakować glukozy, więc znowu sięgamy po batonik albo już wtedy po obiad, czyli tak naprawdę pierwszy wartościowy posiłek. Osoby nie jedzące śniadań mają większą ochotę na podjadanie słodyczy w godzinach popołudniowych niż osoby, które normalnie te śniadania jedzą. Nie jedzenie śniadań wiążę się z tym, że mamy większy apetyt w ciągu dnia przez co powstaje nadwaga bądź otyłość.

Pełnowartościowe śniadanie powinno się składać z:
  • białka - mleko, jajka, chude mięso, jogurt, kefir, maślanka,
  • węglowodanów - płatki owsiane, żytnie, płatki muesli, makarony, kasze, pieczywo pełnoziarniste,
  • tłuszcze - cieniutka warstwa masełka, oliwa z oliwek,
  • witaminy - owoce, warzywa, np. orzechy, powidła, dżemy.

Przykładowe zdrowe śniadanie:
  • miseczka płatków np. owsianych, mleko bądź jogurt, jakieś owoce,
  • omlet z bananem, bądź jeśli ktoś nie lubi to może być sam omlet i na to jakieś owoce według uznania borówki, truskawki, jogurt,
  • kromka chleba pełnoziarnistego np. z rzodkiewką, sałatą, jajkiem, pomidorem, cebulką, do tego jakiś owoc,
  • naleśniki z owocami, np. borówkami,
  • racuchy z jabłkami.

    Śniadanie powinno mieć przynajmniej 500 kcal, aby móc z czegoś pobierać energię, uzupełniać braki po nocy. Śniadanie może doprowadzić do dobrego humoru przez cały dzień, więc nie bójmy się go jeść, nie przytyjemy jak zjemy śniadanie, a możemy przytyć jak go nie zjemy!
To Ty decydujesz!

Codziennie jecie śniadanie?
Ci najczęściej jecie na śniadanie?

23 komentarze:

  1. Tak, ja jem codziennie. Najczęściej różnego rodzaju płatki (owsiane, ryżowe, itd.) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wyobrażam sobie wyjść z domu bez śniadania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wyobrażam sobie dnia bez porządnego śniadania. Kiedyś nie jadłam i miałam spore problemy ze zdrowiem. Wiecznie mdlałam i bolała mnie głowa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bez śniadania nie funkcjonuję! Zazwyczaj jem warzywa i serek wiejski. Nie przepadam ze pieczywem o poranku.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja niestety nie jem sniadan, ze wzgledu na to ze moj zoladek nie toleruje porannych dan. Probowalam wiele razy i zrezygnowalam, ale czuje sie znakomicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wyobrażam sobie nie zjeść śniadania, u mnie to podstawa. Zazwyczaj jem jaglankę lub owsiankę :)!
    Pozdrawiam <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Śniadanie to osobiście mój ulubiony posiłek w ciągu dnia. Uwielbiam prawie wszystkie dania śniadaniowe :)
    nightmareskillme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Też jem codziennie, ale czas, żeby robić racuchy albo inne bardziej skomplikowane rzeczy, to mam tylko w weekendy niestety :< Ale nie ma nic fajniejszego jak naleśniki na śniadanie <3

    OdpowiedzUsuń
  9. ile ja bym dała za takie śniadanko ! niestety nie mam rano aż takiej motywacji :-)

    zapraszam do mnie https://beautybookbyme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie śniadanie zawsze musi być nie wyobrażam sobie wyjść gdziekolwiek bez niego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moim ulubionym śniadaniem są naleśniki z domowym dżemem i owocami :) Czasem smażę też racuszki z jabłkiem :-) Lubię także np. parówki z ketchupem i razowym chlebkiem albo owsiankę :-) Jak widać opcji śniadaniowych jest wiele :-) A śniadanie to podstawa dobrego samopoczucia w ciągu dnia :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja codziennie jem śniadanie i nie potrafię inaczej. Czasem kanapki czasem musli. Nie ma reguły.
    Zapraszam do siebie:

    https://zeszminkanaustach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Super, że podałaś przykładowe śniadania! Ja co prawda nigdy nie pomijam tego posiłku, ale często nie jem wystarczająco wartościowych śniadań przez brak czasu :/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe nie wiedziałam ,że śniadanie jest aż tak ważne.Osobiscie to jestem dość rozczepaną osoba i u mnie śniadanie zawsze wygląda tak:jogurt i szybko do szkoły.Po przeczytaniu Twojego postu na pewno to zmienię.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciężko mi się rano podnieść z łóżka mimo, że spię codziennie 8 godzin :P zdecydowanie na śniadanie wybieram opcje, które mogę przygotować jak najszybciej. Bardzo często jest to kanapka z jajkiem sadzonym, szynką serem, pomidorem i kiełkami lub sałatą :) owsianka to też jedno z moich ulubionych śniadaniowych pozycji :) szczególnie taka na mleku kokosowym z cynamonem, bananem i borówkami <3

    OdpowiedzUsuń
  16. u mnie na śniadanie fajka i kawa. I mogę już nie jeść do końca dnia.

    https://zyciezyciewilka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Śniadanie bardzo ważne najbardziej lubię na śniadanie coś na słono np twaróg i warzywa lub jajecznica czy pyszne kanapki.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bez śniadania nie byłam w stanie normalnie funkcjonować! :)
    Śniadanie to priorytet.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Zdarza mi się, że nie zjem śniadania niestety :/ Fajnie, że podałaś przykłady zdrowych śniadań :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja niestety rzadko jem śniadanie, jednak dalej staram się wprowadzić to w swój nawyk :)

    OdpowiedzUsuń
  21. śniadanie to podstawa, dobrze że o nim piszesz!

    OdpowiedzUsuń
  22. Należy pamiętać, aby śniadanie miały dużo energii, a niekoniecznie były mega tłuste. Znacząco w kwestii doboru produktów, kiedy byłam na diecie pomógł mi ten artykuł: https://ostrovit.com/pl/blog/co-jesc-zeby-schudnac-podstawowe-zasady-odchudzania-1625462575.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Kiedyś jadłam śniadanie o 11. :D Na szczęście w porę się opamiętałam i jem zaraz po przebudzeniu!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, za każdy poświęcony czas czytając mojego bloga. Jeśli Ci się blog podoba miło mi będzie jak mnie zaobserwujesz. Możesz zostawić linka do swojego bloga z chęcią zajrzę.
Bardzo cenię sobie bardziej rozbudowane komentarze, szczere opinie na temat mojego bloga oraz notek.