Owsianka - dlaczego warto ją jeść?

    Ostatnio coraz więcej osób sięga po owsiankę. Płatki owsiane są bardzo zdrowe, szczególnie dla osób, które chcą schudnąć, ćwiczyć oraz zdrowo się odżywiać. W dzisiejszym poście dowiecie się o zaletach płatków owsianych.

     1.  Obniżają poziom cholesterolu.
     Płatki owsiane obniżają poziom cholesterolu, więc osoby z wysokim cholesterolem powinny sięgać po płatki owsiane codziennie. Poziom cholesterolu pomaga obniżyć błonnik, który jest zawarty w płatkach owsianych.

     2. Owsianka jest łatwa i szybka w przygotowaniu.
     Do przygotowania owsianki potrzebujemy kilku minut, a także nie potrzebujemy tak dużo składników. Wystarczy tylko mleka, bądź trochę wody oraz owoce, rodzynki, orzechy, co tylko chcesz!

     3. Pomaga obniżyć wysokie ciśnienie krwi.
     Przez dużą ilość błonnika zawartego w owsiance, pomaga obniżyć ciśnienie krwi, tak samo jak i obniża poziom cholesterolu.

     4. Zawiera wiele witamin, minerałów i przeciwutleniaczy.
     Owsianka jest bardzo bogato wzbogacona w witaminy, minerały i przeciwutleniacze. Jest bardzo dobrym źródłem błonnika, węglowodanów złożonych oraz żelaza. W owsiance można znaleźć między innym takie witaminy jak: B6, B1, E i PP, a także mikroelementy: potas, wapń, jod, selen, magnez, fosfor, krzem, cynk, mangan.

     5. Łatwo ją zdobyć.
     Płatki owsiane są w każdym większym i mniejszym sklepie, można  je zdobyć niezwykle łatwo. A co najważniejsze kosztują kilka złotych.



Lubicie owsiankę?
Jakie dodatki najbardziej lubicie dodawać do owsianki?

22 komentarze:

  1. Bardzo lubię owsiankę :) Dość często jadam ją na śniadanko :) Najchętniej z sezonowymi owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiamy takie śniadania! Dodajemy owoce, które mamy akurat w domu, a także np. cynamon.

    Robimy to, co lubimy - zajrzyj!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jakoś lubię lżejsze potrawy, typu sałatki. Nie lubię produktów zawierających jakiekolwiek mleko.

    ZAPRASZAM DO MNIE!
    Mój blog
    Mój Instagram

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie lubię owsianek, ale chyba czas polubić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Co jak co, ale bardzo rzadko jem owsiankę... muszę koniecznie to zmienić! :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Już dawno próbowałam zacząć jeść owsianke lecz za każdym razem nie mogę się do niej przekonać.
    eerie-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam owsianki z owocami, a szgdolnie jagody.

    OdpowiedzUsuń
  8. ja jakbym miała jeść owsiankę to tylko z owockami ;>

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie lubiłam owsianki, więc i teraz się zmuszać nie będę :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jadałam owsiankę, ale niestety, przytyłam, bo słodziłam ją sobie miodem i dodawałam rodzynki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja lubię smak owsianki, ale dla mnie jest zbyt sycąca na śniadanie, wolę coś lżejszego, a na obiad jakoś tak dziwnie by było ją jeść.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam smak z dzieciństwa. Często w przedszkolu była owsianka. To były piękne czasy 😊

    OdpowiedzUsuń
  13. To bardzo dobre śniadanie. Powinno się jeść więcej takich zdrowszych rzeczy. Czasami sięgam po owsiankę, ale i tak wygrywają płatki kukurydziane bądź żytnie :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Baaardzo lubie płatki owsiane ale niestety jak zjem je na 1 śniadanie to potem czuję się źle więc jem je na 2 śniadanie bo nie wyobrażam sobie bez nich życia. Jako student cenie sobie cene i ilość kombinacji w jakich można je jeść :D
    Pozdrawiam :D
    https://raibowlifepoprostu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Thanks for share all these tips aboput the oatmeal

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzień bez owsianki to dzień stracony :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Od czasu do czasu zajadam owsiankę. Tak dla zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo lubię owsiankę, zazwyczaj dodaję świeże owoce :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo lubię owsiankę. Można ją przygotować na tyle sposobów na ile pozwala Twoja kreatywność w kuchni. Ja np. Robię z sycące koktajle mleczno owocowe z dodatkiem właśnie owsianki. Szybki sposób na pyszne i zdrowe śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Owsianka to moje ulubione jedzonko, jem codziennie i nie przestanę :D

    OdpowiedzUsuń
  21. nie ma bardziej pożywnego śniadania niż owsianka

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, za każdy poświęcony czas czytając mojego bloga. Jeśli Ci się blog podoba miło mi będzie jak mnie zaobserwujesz. Możesz zostawić linka do swojego bloga z chęcią zajrzę.
Bardzo cenię sobie bardziej rozbudowane komentarze, szczere opinie na temat mojego bloga oraz notek.