Zdrowe zamienniki słodyczy

      Jesteś zmęczona i czujesz się senna? Zamiast sięgać po czekoladę czy po inne słodkości polecam przekąsić coś zdrowego, a zarazem smacznego. A co dowiesz się czytając poniżej mój post.

1. RODZYNKI
Rodzynki zawierają wiele właściwości leczniczych a także wartości odżywczych. Rodzynki zawierają jod, a co za tym idzie dobrze działa na pracę tarczycy. Rodzynki dostarczają do organizmu witaminy E, oraz witaminy z grupy B, wpływając pozytywnie na układ nerwowy. Rodzynki są szczególnie polecane osobom, które pracują fizycznie. Zapobiegają próchnicy, a także zapobiegają powstaniu kamienia nazębnego. Obniżają poziom cholesterolu. Zapobiegają zaparciom. Rodzynki są także dobre dla naszych kości ze względu na to, iż posiadają sporą dawkę magnezu i wapnia. Obniżają ciśnienie tętnicze. Kilka garści rodzynek w ciągu tygodnia nie zaszkodzi nam. Rodzynki zawierają 299 kcal w 100 g.

2. SUSZONA ŻURAWINA
Żurawina przeciwdziała wolnym rodnikom, wpływając dzięki temu korzystnie na układ krążenia. Dzięki temu pomaga przy zapaleniu dróg moczowych. Zapobiega powstawaniu wrzodów, blokując przyleganie bakterii do błony śluzowej żołądka. Zapobiegają także z powstawaniem próchnicy. Żurawina ogranicza wchłanianie się do organizmu wapnia, więc osoby z osteoporozą powinny jej unikać. 100 g żurawiny ma 308,1 kcal.

3. SUSZONE JABŁKA
Suszone jabłka są dobre na przekąskę, zamiast chipsów bądź innych kalorycznych słodyczy. Wspomagają trawienie, obniżają poziom cholesterolu, chronią przed miażdżycą, wzmacniają serce. Posiadają witaminę C oraz witaminy z grupy B. 100 g suszonych jabłek ma około 240 kcal.

4. ORZECHY
Różne typu orzechy są bardzo zdrową przekąską. Zawierają dużo witamin, a także potasu, magnezu, wapnia, fosforu i żelaza. Sterole roślinne zawarte w orzechach pozytywnie wpływają na układ krążenia. Orzechy zwalczają arytmię serca. Garść orzechów obniża rozwój nowotworu, oraz niedokrwienie serca. Orzechy obniżają poziom złego cholesterolu, łagodzą stany zapalne. Zawierają dużo błonnika. Orzechy mają dużo witamin. Orzechy nerkowca, 100 g - 553 kcal. Orzechy laskowe, 100 g - 628,3 kcal. Orzechy prażone, solone, 100 g - 606,8 kcal. Orzechy włoskie, 100 g - 654,4 kcal. Orzechy Macadamia, 100 g, 718 kcal. Orzechy piniowe, 100 g - 673 kcal. Pistacje, 100 g - 562,1 kcal.

5. GALARETKI
Wbrew pozorom galaretki nie są kaloryczne. W 100 g galaretka zawiera około 50 kcal. Zawierają także galaretkę, która wspomaga regenerację stawów, wpływa również dobrze na stan paznokci oraz włosów. Możemy dodać do galaretki także owoców, będzie jeszcze zdrowsza. Galaretkę możemy także zrobić samodzielnie.

6. MUSY OWOCOWE
Musy można zrobić bardzo łatwo. Wystarczy zmiksować ze sobą kilka owoców. Pamiętajcie, aby owoce nie były zbyt słodkie. Do słodkiego owocu najlepiej dodać jakiś kwaśny, aby wyrównać smak.

7. KOKTAJLE OWOCOWE
Koktajle są najlepszym zamiennikiem! Można mieszać ze sobą składniki jak nam się tylko podoba. Możemy je zrobić z dodatkiem jogurtu, mleka, wody bądź jakiekolwiek soku. Możemy dodać bakalie, płatki owsiane co tylko uważamy za stosowne.

A Wy czym zastępujecie słodycze?

46 komentarzy:

  1. Uwielbiam pić koktajle, jest wtedy dużo sezonowych owoców <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny wpis! Ja również od jakiegoś czasu stragan się jeść zdrowo.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawe i pyszne zamienniki.Koktajle i musy owocowe też bardzo lubię :)
    http://swiatproduktow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Koktajle i zdrowe odżywianie to idealny plan na lato :) Osobiście dziwię się ludziom, którzy w te upały wolą czekoladę i inne słodycze...
    Moim faworytem są od zawsze suszone jabłka <3

    Carrrolina Blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham koktajle, a rodzynki to podstawa

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham owoce, słodycze dla mnie nie istnieją bo nie lubię z wyjątkiem chipsów ale to już bardziej słona przekąska😂

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie przekaski, a ostatnio znow siegam po czekolade ale musze z tym powalczyc ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Very beautiful pictures and great read.Loved reading this detailed post and learning about the colorful delicious drinks.I'm happy to have found your beautiful blog.New follower and fan.Hope we stay connected.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie cierpię suszonych owoców. W wakacje mogłabym jeść tylko owoce, chociaż patrząc na ceny się odechciewa.
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Przydałoby mi się coś takiego na zmęczenie :D. Pyszne i zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam galaretki i koktajle owocowe. Całkiem fajne przekąski na lato i upalne dni

    OdpowiedzUsuń
  12. Galaretki i koktajle owocowe mogłabym spożywać non stop :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo przydatny wpis, uwielbiam te rzeczy, zwłaszcza orzechy, rodzynki, suszone owoce, galaretki... Niestety, w niedzielę jadę na urodziny wnusi i będzie tort. Na pewno nie odmówię, zwłaszcza że będzie malinowy, mniam :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Najchętniej sięgam po owoce, ale też orzechy, musy i różne wafelki kukurydziane ;). Nie miałam pojęcia, że rodzynki zapobiegają próchnicy.
    https://modoemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Często przyrządzam koktajle owocowe. Mam też słabość do orzechów i rodzynek :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja słodycze głownie zastępuje owocami - szczególnie tymi sezonowymi. Ale cieżko mi calkowicie zrezygnować ze słodyczy

    OdpowiedzUsuń
  17. Koktajle owocowe- jestem na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne zamienniki! Chętnie sama przyrządzę taki koktajl

    OdpowiedzUsuń
  19. U mnie króluję surowe owoce. Suszone są dla mnie za słodkie, a jakieś soki czy kusy mnie nie sycą. od razu po nich chce mi się jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam takie przekąski, koktajle owocowe to must have szczególnie w lato! Pyszny post :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja najbardziej lubię przyrządzać koktajle. Zaraziłam tym mojego syna :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Aż mam ochotę na taki koktajl!
    Przystopowanie w słodyczach dobrze robi :)

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Najbardziej uwielbiam musy owocowe. Mogłabym je pić non stóp

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam koktajle i musy owocowe! :)
    Super pomysł na post ;*

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Dlatego uwielbiam lato, bo można robić koktajle z sezonowych owoców. :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Lubię koktajle i galaretki szczególnie latem :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Właśnie niedawno sobie postanowiłam, że nie będę jeść słodyczy, więc Twój post jest bardzo pomocny! Nie pomyślałam o niektórych rzeczach, że mogą posłużyć mi jako przekąski. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja zamiast słodyczy piję właśnie owocowe koktajle lub same owoce. Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo ciekawy wpis ja piję owoce same.

    OdpowiedzUsuń
  30. Moim ulubionym zamiennikiem słodyczowym są suszone jabła mogłabym je jeść godzinami.

    OdpowiedzUsuń
  31. Takie posty się przydają. Sama odżywiam się zdrowo ze względu na to, że mieszkam z osobami, które są chore i nie mogą jeść niezdrowo. Uwielbiam żurawinę. Dobrym zamiennikiem słodyczy są te robione w domu, w zdrowszej wersji. Staram się do maximum ograniczyć żywność przetworzoną ze względu na rodzinę jak i własne zdrowie. Pieczywo wypiekam sama, mięso kupuję tylko w wersji surowej. Te ''plastikowe'' szynki z marketów są okropne. Więcej takich postów!

    Z chęcią dołączę do obserwujących. ;)

    Sama również prowadzę bloga i po dłuższej przerwie i przebudowie strony wracam do blogowania.
    amyrysuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Super post. W dzisiejszym świecie cukier jest już wszędzie. Lubię takie wpisy. Warto jeść zdrowo. Ostatnio czytałam gdzieś, że nadmierne spożycie soli i cukru skraca nasze życie o 10 lat. Warto więc wybierać produkty zdrowe i chociaż co prawda soki są zdrowe, to są też troszkę pustymi cukrami, bo jedząc np. całe warzywo, czy owoc dostarczamy sobie również wraz z nimi błonnik. Co do żurawiny, to lepiej dopłacić troszkę, ale znaleźć taką, gdzie ponad 50% nie stanowi cukier, co prawda trzcinowy, ale cukier. Koktajle owocowe są bardzo dobre, bo zawierają namiastki błonnika :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam koktajle owocowe, każdego dnia potrafią dodać energii i można je zrobić z czego się tylko zapragnie :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie!

    OdpowiedzUsuń
  34. Zdecydowanie koktajle jak dla mnie wygrywają, mmm <3 Buziaczki:**

    OdpowiedzUsuń
  35. Kocham owoce w każdej postaci, bardziej niż słodycze !

    OdpowiedzUsuń
  36. Suszona żurawina i orzechy to mój hit. :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Wielką zaletą takich koktajli jest możliwość łączenia dowolnej liczby owoców/ warzywa. Dzięki za wpis! : )

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo często korzystam z takich zamienników :) Nie przepadam jedynie za galaretkami, za to lubię budynie jaglane bez cukru ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Owoce uwielbiamy, często jemy zamiast słodyczy :-)

    OdpowiedzUsuń
  40. aktualnie wcinam bakalie i ogórki zielone (oczywiście nie razem) :P
    wtrybieoffline.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Zdecydowanie owocami i jakimś jedzonkiem z ich wykorzystaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Od kilku lat nie jadam słodyczy (takich gotowych, przetworzonych) i to była jedna z lepszych decyzji jakie podjęłam. W ogóle nie mam teraz "spadków cukru". No i figura moja jest mi za to bardzo wdzięczna. :-) Skóra zresztą też.

    Zamiast tego sięgam własnie po suszone owoce i robię słodycze ze zdrowych składników. Są pyszne. Chyba zacznę zamieszczać przepisy na blogu. ;-)

    Z wymienionych rzeczy nie jem galaretek, ale teraz latem wystarczają mi świeże owoce. Najlepsze przysmaki świata. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  43. Z tymi suszonymi owocami to też trzeba uważać bo bardzo często są słodzone, no chyba że robisz je sama :D ja jak zacznę jeść orzechy i suszone owoce to również nie umiem się zatrzymać po jednej garści :P Wszystkie te sposoby są bardzo fajne i u mnie się sprawdzają. W szafce mam dwie wielkie czekolady i jakoś zupełnie mnie nie ciągnie :P

    OdpowiedzUsuń
  44. Zdrowe, ale tak samo kaloryczne! Trzeba uważać :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, za każdy poświęcony czas czytając mojego bloga. Jeśli Ci się blog podoba miło mi będzie jak mnie zaobserwujesz. Możesz zostawić linka do swojego bloga z chęcią zajrzę.
Bardzo cenię sobie bardziej rozbudowane komentarze, szczere opinie na temat mojego bloga oraz notek.